25. mart 2025 16:19

Dušan Uzelac: Kineske kompanije koriste ekonomsku prednost, nude proizvode po manjim cenama

Izvor: TANJUG

podeli vest

Dušan Uzelac: Kineske kompanije koriste ekonomsku prednost, nude proizvode po manjim cenama

Foto: Tanjug

BEOGRAD - Finansijski savetnik i urednik portala Kamatica Dušan Uzelac izjavio je danas da kineske kompanije koriste svoju ekonomsku prednost, nudeći slične proizvode kao evropsko tržište po mnogo nižim cenama.

Uzelac je rekao za Tanjug da je veliki broj građana, kod automobila kineske proizvodnje, privukao sličan izgled i funkcije za mali novac.

''Kinezi su pravili komponente, a sada su samo sve to iskoristili i sastavili ceo automobil, a time napadaju tržišno i Evropu, kao i sva ostala tržišta. Na sve načine se ta tržišta brane od tog uticaja, ne bi li sačuvali radna mesta. Francuzi su navikli da na svake tri godine menjaju auto i da ga plate 50.000 evra, onda dođu Kinezi koji kažu - ne moraš da platiš 50.000, kod nas je 20.000'', objasnio je Uzelac za Tanjug.

Video Player is loading.
Advertisement
Current Time 0:00
Duration -:-
Loaded: 0%
Stream Type LIVE
Remaining Time -:-
1x
    • Chapters
    • descriptions off, selected
    • subtitles off, selected

        Uzelac je podsetio da je tehnologija postala nešto što više ne nudi značajan napredak i objasnio je da su proizvodi sa sve većim brojem funkcionalnosti često samo marketinški trikovi da bi se produžila prodaja.

        ''Oni pakuju neke funkcionalnosti da to mogu lakše da prodaju. To je isključivo prazan marketing. Oni to spakuju kao da je to neka nanotehnologija, superćelije, komfort program - ali obratite pažnju koliko je opet i tehnologija otišla u jednom pogrešnom pravcu. Danas 90 odsto ljudi pali televizor sa dva upravljača, a to je zaglupljujuće. Danas vam treba kurs za paljenje programa - ništa nije praktičnije, samo nas sve više bombarduju. A to je opet neki marketinški način da nas se uvuče u neki potrošački ciklus, ali mislim da se ovde u Srbiji vrlo dobro držimo''. rekao je Uzelac.

        Uzelac je objasnio da su automobili pre 2008. godine bili zamišljeni kao trajan proizvod, a danas su postali nešto što se menja na svake dve ili tri godine.

        ''To je kapacitet ljudske potrošnje - vi ne možete voziti dva automobila odjednom, ne možete pisati sa dve olovke, ne možete imati više od onoga što možete da konzumirate - to je ono sa čime se suočavaju sve industrije koje su se naslanjale na taj ciklus konzumerizma. Vi imate čak i ove iskusnije pratioce automobilske industrije koji govore da su automobili bili automobili do 2008. godine. I tu se stvarno vidi jedna promena načina prodaje koju su oni u stvari naslonili na taj konzumerizam - da vi automobil posmatrate kao modni detalj i kao potrošnu robu koju menjate na svake dve, tri godine'', objasnio je Uzelac.