20. jun 2023 14:08

Mobilnom aplikacijom Banke "Inteze" i do usluga eUprave

Izvor: TANJUG

podeli vest

Mobilnom aplikacijom Banke "Inteze" i do usluga eUprave

Foto: Tanjug/video

BEOGRAD - Svi korisnici mobilne aplikacije banke Inteza (Banca Intesa) od danas mogu da koriste i sve usluge eUprave, izjavio je danas ministar informisanja i telekomunikacija Srbije Mihailo Jovanović.

On je na predstavljanju novog načina izdavanja parametara za mobilnu aplikaciju ConsentID, kazao da je ova usluga klijentima banke Inteza omogućena jednostavnim aktiviranjem ove ID aplikacije na mobilnom telefonu.

 

"Korisnici mobilne aplikacije banke Inteza će na siguran i bezbedan način moći da pristupe portalu eUprave, ali i svim drugim državnim portalima, a moći će i da aktiviraju, odnosno sami sebi izdaju elektronski potpis koji će uskoro moći da koriste i za bankarske usluge. Na taj način oni više nikada neće morati da idu na šalter banke ili javne uprave", objasnio je Jovanović.

On je naveo i podatak da u ovom trenutku u Srbiji ima oko dva miliona građana koji su otvorili nalog na portalu elektronske uprave i oni osim mogu da mu pristupaju potpuno bezbedno i sigurno i mnogim drugim državnim portalima, među kojima su portal APR-a, e Zdravlje, portal Moja prva plata....

"Svi korisnici mobilne aplikacije banke Inteza od danas su postali i korisnici eUprave. Ovo je revolucionarni iskorak u digitalizaciji, jer po prvi put sisteme elektronske uprave povezujemo sa privredom. Omogućili smo da svi korisnici mobilne aplikacije banke Inteza, više ne moraju ni jedan jedini put da odu na šalter javne uprave", naglasio je ministar i pozvao i druge banke da se priključe ovoj akciji.

Predsednik Izvršnog odbora banke Inteza Darko Popović, kazao je da je ta banka prva registrovana institucuija u Srbiji koja je svim svojim klijentima omogućila da bez odlaska u ekspozituru, već na potpuno digitalan način sami sebi izdaju digitalni kvalifikovani sertifikat.

On je podsetio da je ovaj projekat Inteza započela pre 1,5 dana sa Kancelarijom za IT i eUpravu, jer je želela da svim svojim korisnicima mobilne aplikacije kojih je, kako kaže, gotovo 600.000, omogući da u nekoliko jednostavnih koraka oni sami sebi izdaju digitalni sertifikat visokog nivoa pouzdanosti.

"To u praksi za naše klijente znači da su dobili uslugu iznad standaradnih bankarskih. Svaki građanin ima mogućnost da koristi taj kvalifikovani digitalni sertifikat i da koristi sve usluge eUprave, sve elektronske usluge administracije na daljinski način i bez fizičkog proisustva potpisuje sva dokumenta i pristupa svom elektronskom poštanskom sandučetu. Odnosno obavlja svoje administrativne poslove sa državom na digitalan način", kazao je on.

Popović je najavio i da banka Inteza krajem godine planira da omogući svojim klijentima koriščenje ovog sertifikata i za rad sa bankama, što će značiti da će moći da potpoisuju dokumenta i usluge na daljinu .