29. jun 2023 09:56

Miodrag Poledica: Obilaznicom oko Beograda ubrzava se saobraćaj i smanjuju nesreće

Izvor: TANJUG

podeli vest

Miodrag Poledica: Obilaznicom oko Beograda ubrzava se saobraćaj i smanjuju nesreće

Foto: TANJUG/STRAHINJA AĆIMOVIĆ

BEOGRAD - Otvaranjem obilaznice oko Beograda, Srbija i njen glavni grad dobili su mnogo, jer se završetkom tog putnog pravca u dužini od 47 kilometara, dvostruko ubrzava saobraćaj, koji sada ide preko Gazele, udobnije će se putovati, a smanjiće se i broj saobraćajnih nezgoda, izjavio je danas pomoćnik direktora preduzeća "Putevi Srbije" Miodrag Poledica.

"Preko Gazele mi imamo dnevno 150.000 do 160.000 vozila, ovom izgrađenom obilaznicom imaćemo najmanje 30.000 vozila svakog dana. Dakle rasterećuje se grad Beograd. Mi smo kroz grad Beograd imali u potezu od petlje Dobanovci do petlje Bubanj potok najmanje 18 većih priključenja na auto-put, što je dodatno usporavalo saobraćaj, a ovde ćemo imati svega sedam petlji, od petlje Batajnica do petlje Bubanj potok, sva ukrštanja biće nivelisana, dakle nema usporavanja saobraćaja", rekao je on za Tanjug.  

 

Dnevno je izgrađenim i neizgrađenim delovima obilaznice oko Beograda prolazilo bilo više od 4.500 kamiona, dodao je on i naglasio da se sav taj saobraćaj sada izmešta na obilaznicu oko Beograda, što je dobro za privredu Srbije i zemalja regiona.

Obilaznica povezuje četiri auto- puta istakao je Poledica. To su auto-put kojim se povezujemo sa Mađarskom, dakle Beograd-Horgoš, sa Hrvatskom, Beograd-Batrovci, onda treći auto-put koji ide od Surčina ka crnogorskoj granici prema "MIlošu Velikom" i na kraju ovde kod petlje Bubanj potok, auto-put Beograd-Niš koji se dalje račva ka makedonskoj i bugarskoj granici. 

Kako je istakao, ta četiri putna pravca se ulivaju na obilaznicu oko Beograda i dalje idu prema gradovima Srbije i zemalja u okruženju. 

Istakao je da će se otvaranjem obilaznice oko Beograda uticati na smanjenje broja saobraćajnih nezgoda. 

"Veliki broj saobraćajnih nezgoda karakteriše auto-put koji je išao kroz Beograd, negde oko 553 saobraćajnih nezgoda smo imali 2022, a na obilaznici smo imali (na izgrađenim i neizgrađenim delovima) negde oko 60 nezgoda. Sada sa završetkom ove obilaznice i puštanjem u saobraćaj mi ćemo rasteretiti grad i imati manji broj saobraćajnih nezgoda", objašnjava on. 

Poledica je objasnio za Tanjug i šta je sve izgrađeno na samoj obilaznici. 

"Beograd se nalazi na brdima i samu obilaznicu karakteriše, pogotovo sektor B. četiri tunela - Lipak, Železnik, Straževica i Beli potok. Imamo dosta petlji - sedam ukupno od Batajnice do Bubanj potoka, a na ovom samom sektoru koji je malopre pušten u saobraćaj, imamo dve veliki petlje - Avala i Bubanj potok. Na 40 lokacija imamo preko 80 mostovskih konstrukcija. Zahtevna deonica u dužini od 47 kilometara, ali evo posle 30 godina sve je završeno", rekao je on. 

Napomenuo je da su najintenzivniji radovi bili od 2019. pa do danas kada su završeni poslednjih 20 kilometara. 

Dodao je da je ostao da se završi i deo ka Pančevu. 

"Ostaje nam tzv. sektor C koji upravo počinje odavde od petlje Bubanj potok i železničke stanice Beli potok, dakle taj deo koridora auto-puta biće dug 31 kilometar, železnički koridor 29 kilometara. Odmah nailazimo na tunele, kako prođemo petlju Bubanj potok, dakle zahtevna još jedna deonica gde ćemo imati drumsko-železnički most preko Dunava kod Vinče. Do Pančeva nas čeka jedna ozbiljna deonica", rekao je Poledica. 

Istakao je da je Javno preduzeće "Putevi Srbije" dogovorilo sa Saobraćajnim institutom izradu svih projektnih dokumentacija tzv. projekta za građevinsku dozvolu i dodao da će se raditi fazno, a prvo je planirano da se radi tunel koji će se zvati Beli potok. 
Kako je objasnio Poledica, time će se završiti obilaznica duga 77-78 kilometara.