29. novembar 2022 16:51

Onlajn kupovina u porastu, ali tradicionalna će još dugo dominirati

Autor: Tanjug

Izvor: TANJUG

podeli vest

Onlajn kupovina u porastu, ali tradicionalna će još dugo dominirati

Foto: Shutterstock.com/Surasak_Ch, ilustracija

BEOGRAD - Sa panel razgovora "Budućnost maloprodaje" održanog danas u okviru Maksi Nacionalnog festivala hrane poručeno je da su tradicionalni i onlajn model kompatibilni, a da će tradicionalna kupovina joss dugo imati prevagu u Srbiji.

Članica Izvršnog odbora i potpredsednica za marketing Delez Srbija Milica Golubović istakla je da su se kanali onlajn prodaje proteklih godina ubrzali te iznela očekivanje da će taj trend biti nastavljen.

Navela je da onlajn kupci nisu samo mladi ljudi koji se razumeju u kompjutere već da su to sada porodične žene koje znaju prednosti uštede vremena.

Najavila je da će Delez prvi u Srbiji investirati 11 miliona evra u Darkstore centar što će omogućiti efikasniju podršku onlajn kupcima.

Istakla je da kompanija iskreno ulaže u održivost, te da žele ne da utiču negativno na životnu sredinu, već da budu bolji poslodavac i bolji komšija.

Kao primer navela je da se Delez priključio štednji energije i isključivanjem reklama i frižidera za pića uštedeo 5.000 megavata.

Najavila je da će do kraja 2024. godine u svim trgovinama tog lanca biti uvedena led rasveta.

Govoreći o onlajn trgovini istakla je uspeh Moj Maksi aplikacije koja je startovala ove godine i sada ima 700.000 korisnika, a očekivanja su da će početkom 2023. steći i milionitog.

Sekretar odbora za trgovinu Privredne komore Srbije Žarko Malinović podsetio je da je trgovina most između proizvođača i potrošača koji se stalno prilagođava.

Istakao je značaj digitalizacije koji dovodi do jednostavnijeg i bržeg trgovanja, a naglasio i trendove o kojima potrošači sve više vode računa kao što su zdravlje, održivost i najšire gledano društvena odgovornost.

Malinović je naveo da je u Srbiji uprkos rastu onlajn trgovina na tek 40 posto ukupnog prometa, i ocenio da će tradicionalan način kupovine i u narednih 20 godina zadržati primat.

Podvukao je značaj socijalizacije koji potrošači ostvaruju odlaskom u prodavnice, kao i potrebu dalje standardizacije proizvoda da bi kada se odluče za onlajn nabavku bili sigurni šta kupuju.

Predstavnici kompanija Volt i Glovo, Marko Kulich i Goran Groza istakli su poseban značaj osluškivanja želja kupaca i proširenja ponude u kanalima brze isporuke.

Istaknuto je da ta vrsta prodaje ima rast na svetskom nivou, a u Srbiji je on dvocifren, te da od luksuza postaje potreba.

Predsednica odbora za digitalizaciju američko srpske privredne komore i predstavnica Banke Inteza Zorana Branković rekla je da od 2020. godine dolazi ponovnog rasta digitalne trgovine i plaćanja te je on eksponencijalan.

Rekla je da će se rast nastaviti u 2023. godini pošto je država sa efiskalizacijom i efakturama gotovo zaokružila ambijent za dalju digitalizaciju.

Milica Mišković iz Foruma za odgovorno poslovanje ocenila je da bez održivosti nema budućnosti poslovanja i ocenila da na tom polju ritam daju velike kompanije i njihove dobre prakse.

Navela je da se tako principi održivosti prenose na manje firme kojima je za transformaciju potrebna podrška. Ocenila je da neke od manjih firmi praksom dobrih domaćina koju sprovode i ne znajući poštuju principe održivog razvoja.