21. septembar 2023 16:38

RATEL započinje uporedna merenja kvaliteta usluga mobilnih operatera

Izvor: TANJUG

podeli vest

RATEL započinje uporedna merenja kvaliteta usluga mobilnih operatera

Foto: Shutterstock.com/LBeddoe, ilustracija

BEOGRAD - Regulatorno telo za elektronske komunikacije i poštanske usluge (RATEL) obavestilo je operatore mobilnih komunikacionih mreža u Srbiji i korisnike da ove godine provodi sveobuhvatna uporedna merenja i analizu parametara kvaliteta usluga dostupnih krajnjim korisnicima mobilnih komunikacionih mreža.

"Jedna od zakonskih obaveza RATEL-a je da se stara da obezbedi visok nivo zaštite korisnika, u skladu sa utvrđenim ciljevima. Tako se posebno vodi računa o davanju jasnih obaveštenja u pogledu objavljivanja uslova korišćenja javnih elektronskih komunikacionih usluga i pružanja uporedivih obaveštenja krajnjim korisnicima od strane operatora", navodi se u saopštenju RATEL-a.

RATEL podstiče dodatne investicije i dalji razvoj telekomunikacionog tržišta kroz zaštitu konkurentnosti u pružanju usluga u mobilnih komunikacionim mrežama, te na pouzdan i nepristrasan način informiše korisnike o kvalitetu mobilnih usluga u Srbiji.

RATEL od 2017. godine sprovodi sveobuhvatna uporedna merenja i analizu parametara kvaliteta usluga dostupnih krajnjim korisnicima mobilnih komunikacionih mreža (benčmark), a ove godine započinje realizaciju sedme nacionalne benčmark kampanje.

Kompanije, u ovom slučaju operatori, sa druge strane, sprovode benčmark testiranja po sopstvenoj metodologiji merenja i bodovanja, koja nije standardizovana, pa samim tim rezultati različitih kampanja nisu uporedivi.

Iz RATEL-a kažu da su to uglavnom kampanje po metodologiji „crowdsource“ koja se zasniva po principu uzorkovanja, analiziraju samo neke od parametara usluga prenosa podataka i uglavnom nema radio parametara.

"Uzorkovanje nije bliže pojašnjeno, a pretpostavka je da se obavlja u gradskim sredinama gde je najveća koncentracija korisnika koji su platežno sposobni, jer po prirodi stvari operatori nemaju ekonomski interes da pružaju uslugu u nerazvijenim krajevima, pa samim tim benčmark merenja ne sprovode u takvim područjima, što stvara pogrešnu sliku o zastupljenosti i raspoloživosti njihovih usluga po teritoriji Srbije u celosti", navodi se u saopštenju.

RATEL i ove godine sprovodi benčmark mobilnih mreža u Srbiji, pa je ovo prilika da operatori mobilnih komunikacionih mreža u Srbiji, pod unapred poznatim, fer i transparentnim uslovima, ponovo pokažu dostupnost, raspoloživost i kvalitet usluga u svojim mrežama, a korisnici će moći da se upoznaju sa uporedivim rezultatima.