Ministar Gašić uručio ukaze o unapređenjima i postavljenjima u Vojsci Srbije
8. avgust 14:55
![Ministar Gašić uručio ukaze o unapređenjima i postavljenjima u Vojsci Srbije](/data/images/2024-08-08/156803_vojska-gasic-ukazi_f.jpg?t=1723122441)
12. januar 2023 16:23
podeli vest
Foto: Shutterstock.com/lunamarina, ilustracija
TULUZ - Erbas Ap Nekst, kompanija u vlasništvu evropskog proizvođača aviona Erbas, započela je testiranje novih tehnologija koje su namenjene pomoći i asistenciji pilotima, kako na zemlji tako i u vazduhu, a inovacije će biti isprobane na kompanijskom putničkom avionu za testiranje A350-1000.
Set tehnologija, nazvan Dragon flaj, sastoji se od sistema za automatsko sletanje na alternativne aerodrome u slučaju nužde iz faze krstarenja i sistema automatske pomoći za sletanja i taksiranja.
Kako su saopštili iz kompanije, cilj testiranja navedenih tehnologija je podrška bezbednijim i efikasnijim letačkim operacijama.
Vođa Dragon Flaj demonstratora, kompanije Erbas Ap Nekst, Izabela Lakaz rekla je da ovi testovi predstavljaju jedan od nekoliko koraka u sklopu metodičnog procesa istraživanja tehnologija koje bi trebalo da dodatno unaprede operacije i poboljšaju bezbednost letenja.
"Inspirisani biomimetikom, testiramo sisteme koji su projektovani da sami prepoznaju odlike reljefa i tako omoguće letelici da 'vidi' i bezbedno manevriše autonomno u okviru fizičkog okruženja, na isti način kao što su vilin konjici u stanju da prepoznaju svoje okruženje", objasnila je Lakaz.
Tokom test kampanje u letu, nove tehnologije su pokazale da su u stanju da asistiraju pilotima u letu, da upravljaju situacijom kada je pilot onesposobljen kao i tokom sletanja i taksiranja.
Uzimajući u obzir uticaj spoljnih faktora na putanju leta kao što su zone letenja, reljef i meteo uslovi, letelica je bila u stanju da generiše novi plan trajektorije letenja i da komunicira sa kontrolom letenja i Operativnim kontrolnim centrom avio-kompanije.
Erbas Ap Nekst je, takođe, istražio alate za pomoć prilikom taksiranja - vožnje aviona po rulnim stazama aerodroma na sopstveni pogon, koji su probani u realnim operativnim uslovima na aerodromu Tuluz Blanjak.
Tehnologija je namanjena da obavesti posadu, metodom audio upozorenja, na prepreke, da asistira u kontroli brzine krstarenja i da vodi letelicu do aktivne piste koristeći mapu rulnih staza aerodroma.
Iz kompanije Erbas Ap Nekst najavili su da će biti pokrenut i projekat koji će razviti algoritme za vizuelne sisteme na letelici koji će unaprediti sposobnosti asistencije prilikom sletanja i taksiranja.
Ovi testovi su omogućeni kroz saradnju sa Erbasovim spoljnim partnerima kao što su Kobham, Kolins Erospejs, Hanivel, Onera i Tales.
Dragon Flaj je delom finansiran od strane francuskih vazduhoplovnih vlasti (DGAC) kao deo francuskog plana državne pomoći, koji je deo Evropskog Plana, "Next Generation EU" i plana Francuska 2030, navedeno je u saopštenju.
8. avgust 14:55
8. avgust 14:48
8. avgust 13:31
8. avgust 10:37
8. avgust 09:48
7. avgust 23:43
7. avgust 21:00
8. avgust 14:55
8. avgust 14:48
8. avgust 14:30
8. avgust 13:27
8. avgust 14:46
8. avgust 14:24
8. avgust 14:03
8. avgust 13:01
8. avgust 14:54
8. avgust 13:55
8. avgust 13:09
8. avgust 14:30
8. avgust 13:22
8. avgust 12:28
8. avgust 11:45