3. septembar 2024 12:27

Psiholog Biljana Lajović: Manji broj đaka u odeljenju je dobra prilika za kvalitetniji rad nastavnika

Izvor: TANJUG

podeli vest

Psiholog Biljana Lajović: Manji broj đaka u odeljenju je dobra prilika za kvalitetniji rad nastavnika

Foto: Tanjug/video

BEOGRAD - Psiholog Biljana Lajović izjavila je danas, povodom početka nove školske godine u kojoj je broj đaka u odeljenjima smanjen na maksimum 28, da je manji broj đaka u odeljenjima dobra prilika za kvalitetniji rad, da se nastavnici bolje upoznaju sa karakteristikama dece kao i da kreativnije organizuju svoj rad.

Ona smatra da bi taj broj mogao da bude i manji i da bi se moglo ići ka pedagoškom optimumumu od 25 učenika u odeljenju.

"Ovo je jedna mini mera koja može da doprinese, ali ako je izvučena iz svih sistemskih mera onda je pitanje koliko sama po sebi može da bude korisna", dodala je ona za Tanjug.

Lajovićeva smatra da prosvetni radnici u novu školsku nisu ušli sa određenom dozom straha već nezadovoljstva koje, prema njenim rečima, iskazuju na svakom koraku.

Kako je navela, jedan od razloga za to nezadovoljstvo je ukupna situacija koja je zanimanje prosvetnog radnika dovela na nivo da nosi mnogo veći rizik nego što mu pripada i da u skladu sa tim oni traže mere koje bi im pomogle da da budu zaštićeniji.

Na pitanje da li nove mere u borbi protiv nasilja u školama koje predviđaju da za napad na zaposlene u obrazovanju sledi kazna zatvora od tri meseca do osam godina zatvora u zavisnosti od težine učinjenog dela, Lajovićeva je rekla da bi veći fokus trebalo da bude na preventivi a ne na kaznenoj politici.

Takođe, ona smatra da bi trebalo više da se pažnja usmeri na promenu sistema vrednosti i način odrastanja dece tako da im se uvede mnogo više nastave fizičkog vaspitanja, kao i da se u porodici razvijaju mehanizami kao što je veština nenasilne komunikacije, kontrola emocije.

Komentarišući odluke pojedinih škola koje se tiču strogih pravila oblačenja i časova bez mobilnog telefona, Lajovićeva je istakla da je ta opcija postojala i ranije, kao i da su škole mogle svojim aktom da regulišu korišćenje mobilnih telefona, a pravilima ponašanja da odrede kakvo će biti oblačenje.

"Mislim da je to jako korisno, iskustva su pozitivna, deca za vreme odmora se mnogo više druže i igraju, što je dovoljan pokazatelj da je ta mera kao dobra u smislu uređivanja nekog sistema", poručila je ona.