28. januar 2025 12:18

Goran Aleksić: Treba poboljšati edukacije vozača i povećati broj profesionalih vozača

Izvor: TANJUG

podeli vest

Goran Aleksić: Treba poboljšati edukacije vozača i povećati broj profesionalih vozača

Foto: Tanjug,video

BEOGRAD - Direktor Srbijatransporta Goran Aleksić izjavio je danas, povodom sudara dva autobusa u Umki u kojem su dve osobe poginula a 56 povređeno, da je neophodno raditi na povoljšanju edukacije vozača i povećati broj profesionalnih vozača u Srbiji.

Aleksić je za Tanjug istakao da u Srbiji postoji nedostatak profesionalnih vozača, na koji se ukazuje već sedam godina.

"Kada bismo se vratili na početak i videli šta su predstavnici prevoznika tada govorili, videli bismo da smo ukazivali da ovakve slike ili slične će se pojavljivati u Srbiji i da se moraju pod hitno preduzeti vrlo odgovorne mere na nivou Ministarstva saobraćaja, koje bi trebalo da budu u interesu putnika, robe i korisnika usluga", poručio je on.

Na pitanje šta je uzrok saobraćajne nesreće koja se dogodila juče ujutru u Umki kada su se sudarila dva autobusa, Aleksić je rekao da nakon što zvanični organi pokupe podatke tahografa, koji u komercijalnom javnom previzu precizno beleži rad vozila i vozača, i urade detaljna veštačanja, uzrok nesreće može da se zna tek za mesec dana.

Video Player is loading.
Current Time 0:00
Duration 0:00
Loaded: 0%
Stream Type LIVE
Remaining Time 0:00
 
1x
    • Chapters
    • descriptions off, selected
    • captions and subtitles off, selected

      Objašnjajući koje provere po zakonu prolaze vozači javnog gradskog i međugradskog prevoza, Aleksić je rekao da je sva regulativa u Srbiji usaglašena i sa direktivama EU, odnosno da postoje vrlo precizno definisani lekarski pregledi, obuke za stručnu i profesionalnu kompetenciju, kao i razni sistemi edukacije bi vozači gradskog i međugradskog prevoza biti kompetentni.

      "Postoje i svake godine jednodnevne obuke profesionalnih vozača. U svakom smislu kada su profesionalni vozači u pitanju, sistem i organizacija i kontrole i nadzora rada vozača je usaglašena sa direktivama EU. U tom smislu što se regulative tiče, mislim da je ona dosta dobra", ocenio je on.

      Aleksić je dodao da se kontrola rada vozila kada je prevoz dece u pitanju, sprovodi preko tehničkih pregleda svakih šest meseci do godinu dana.