Vesić: Odgovorne za tragediju u Novom Sadu tražiti među investitorima i projektantima
7. novembar 21:50
10. maj 2024 10:54
podeli vest
BEOGRAD - Psiholog Biljana lajović izjavila je danas da se u vezi nasilja u školama ništa neće promeniti, dok se prethodno ne promeni mnogo drugih stvari.
Ona je gostujući u "Uranku" na K1 televiziji da odrasli imaju iluziju da rade sa decom, kada im stalno pričaju, ali da zapravo ne rade, jer deca ne znaju šta da rade.
Kako je rekla sa decom se uglavnom priča o ocenama, a ne o problemima.
"Stalno se priča o tim ocenama, a nema nekih dodatnih sadržaja da deca mogu da uče te stvari. Fizičke aktivnosti su super alat za kanalisanje ponašanja i besa. Tamo imaju pravila i ona moraju da igraju po pravilima. Zalažem se da deca od predškolskog trebaju da imaju fizičke aktivnosti. Važno je za mentalni razvoj i druženje", rekla je ona.
Ona je povodom slučaja u Bačkoj Palanci, gde je učenik star 16 godina pretukao profesora rekla da je pitanje šta je bio okidač za tako nešto.
"To govori o celokupnoj situaciji u svetu da nemamo sposobnost da se bavimo jedni drugima. Da se neko tim momkom bavio, na prvom mestu porodica. Ako ona nije mogla, trebalo je da potraže pomoć. To dete nije naučilo da kontroliše svoje impulse ni svoje ponašanje. Ja ne znam šta je on prethodno radio, da li je snosio neke posledice za svoje ponašanje, da li je neko sa njim nešto radio pre toga. Trebalo je mnogo stvari da se uradi", rekla je ona.
Dodaje i da je i da je pitanje, kako je neko ko nije više deo te škole ušao unutra, gde je bila dežurna osoba, školski policajci.
"Dežurna osoba ne treba tu nešto da brani, ali dovoljno je da pozove policiju. Zna se kako se postupa u tim situacijama", rekla je ona.
Lajović ističe da bes dolazi od neostvarenih očekivanja i prejakih frustracija koje neko ne može da izdrži, kao i da postoje obuke za kontrolu besa.
Ipak, ističe, roditelji su prvi koji bi trebalo da vide ponašanje svog deteta.
"Ja zaista ne mogu da prihvatim da roditelj ne može da prepozna bes kod svog deteta. Nastavnici i stručni saradnici takođe moraju da prepoznaju ovakvo ponašanje. Ja moram da napomenem, da ono obećanje koje je bilo dato da će svaka škola imati psihologa i pedagoga nije izvršeno. Čak i ako postoji psiholog, ja sam dugo radila, znate šta znači hiljadu đaka na jednog psihologa. Vi treba da radite jako dugo da biste sve njih upoznali, da biste mogli da preduzmete korake i određene mere", rekla je ona.
Novi problem je, dodaje ona, što vi možete da kažete kome hoćete, ali nemate nikakav kapacitet da utičete na to.
"Zato ja stalno pričam o prevenciji, jer kada biste dali deci određene aktivnosti, ona bi naučila da kanališu svoja osećanja. Ako ste vi stručni za svoj posao i principijelni, deca će to jako brzo da prepoznaju. Oni tačno znaju. Mora da se nađe recept kako se sa decom postupa. Neko se sa decom šali, ali zna da postavi granicu, neko radi sve to isto, ali ne zna da postavi granicu", rekla je Lajović.
Naglašava da je suština da neko radi sa problematičnim detetom, kako bi promenio ponašanje.
"Kada neko ima 16 godina, imamo šansu da on promeni ponašanje, ali mora da bude tim koji će da radi sa njim: porodica, pa kada se on vrati, ako bude dobio neku meru koja podrazumeva izolaciju, a ne da ode negde gde će imati lošije ponašanje nego što je sada", rekla je Lajović.
7. novembar 21:50
7. novembar 20:26
7. novembar 20:03
7. novembar 19:27
7. novembar 15:51
7. novembar 21:16
7. novembar 21:46
7. novembar 20:47
7. novembar 20:18
7. novembar 21:52
7. novembar 21:35
7. novembar 21:26
7. novembar 21:16
7. novembar 14:35
7. novembar 10:01
7. novembar 08:45
6. novembar 13:06
5. novembar 15:30
5. novembar 11:35
4. novembar 14:19
7. novembar 10:32
7. novembar 05:30
6. novembar 17:06
7. novembar 21:03
7. novembar 12:27
5. novembar 12:56