28. jun 2024 21:54

Branko Stamatović:Odličan provod na festivalu je samo onda kada se bezbedno vratite kući

Izvor: TANJUG

podeli vest

Branko Stamatović:Odličan provod na festivalu je samo onda kada se bezbedno vratite kući

Foto: TANJUG/MARKO ĐOKOVIĆ

BEOGRAD - Agencija za bezbednost saobraćaja (ABS) na još jednom beogradskom muzičkom festivalu, koji okuplja veliki broj pretežno mladih ljudi, na svom štandu sprovodi aktivnosti i simulaciju učešća u saobraćaju u alkoholisanom stanju, sa ciljem podizanja svesti mladih vozača i onih budućih od opasnosti vožnje i učešća u saobraćaju pod dejstvom alkohola.

U prostoru Agencije na festivalu "Belgrade music week" posetioce dočekuju i stručnjaci iz ABS koji su na raspolaganju za razgovor i savete o tome kako da se mladi sa festivala bezbedno vrate kući, bez obzira da li voze ili su kao pešaci i biciklisti učesnici u saobraćaju.

V.d. direktora Agencije za bezbednost saobraćaja Branko Stamatović rekao je za Tanjug rekao je da na ovom festivalu učestvuju u saradnji sa Upravom saobraćajne policije i kompanijom Carlsberg i da zajedno sa organizatorom festivala podsećaju na teme bezbedne vožnje i brinu o tome kako da se mladi nakon ovog provoda na bezbedan način vrate kući.

"Važno je da apelujeno na sve mlade da ukoliko su konzumirali alkohol ne sedaju u automobil, i to da ne čine ukoliko je vozač konzumirao alkohol. Alkohol ima niz štentih posledica, na prvom mestu vreme reakcija i procena vozača su znatno usporenije, procene su znatno lošije. Sve to vozače pod dejtstvom alkohola dovodi u rizik i to posebno naglašavamo mladima da ukoliko su konzumirali alkohol ne sedaju za volan, ni u kom slučaju", rekao je Stamatović.

Ono što je karakteristično za mlade, dodao je, jeste želja za dokazivanjem u nekom društvu, posebno u većim grupama i kako su festivali neko mesto gde treba da se provedu, treba da znaju da su prava zabava i provod samo onda kada bezbedno stignu kući.

"Ovde imamo posebne aktivacije za mlade i poklone. Imamo simulaciju `pijanih naočara` odnosno simuliraćemo kako organizam funkcioniše pod dejstvom alkohola i kakve su reakcije organizma. Sa druge strane imamo i simulator vožne automobila pod dejstvom alkohola i psihoaktivnih supstanci. Takođe, imamo direktnu komunikaciju sa mladima, razgovaramo na ovu temu", rekao je Stamatović.

Apelovao je na mlade ali i na roditelje da posebnu pažnju skrenu na taj povratak kući nakon ovakvog provoda, kao i da deci objasne koje su posledice ne samo vožnje pod dejstvom alkohola već i vožnje sa nekim ko vozilom upravlja u takvom stanju.

"Da ne sedaju u automobil sa nekim ko je konzumirao alkohol, da koriste ili taksi ili javni prevoz, ili da organizuju svoje roditelje i staratelje da dođu po njih. Ponavljamo, pravi provod jeste kada oni stignu kući na bezbedan način", poručio je Stamatović.

Pomoćnik načelnika Uprave saobraćajne policije Zlatko Belencan poručuje da je Uprava stručni partner svim učesnicima u saobraćaju posebno ovom prilikom.

"Dajemo akcenat na druženju sa najmlađim učesnicima u saobraćaju, da njima pomognemo da shvate alkohol kao nešto opasno, i da ovo druženje pre svega treba da bude zabava, a ne da se završi stradanjem u saobraćaju ili povredama u nezgodama", rekao je Belencan za Tanjug.

Tu su da mladima pojasne kao da se u saobraćaju ponašaju po propisima, a time i bezbedno, rekao je Belencan, i naglasio da alkohol smanjuje percepciju, psihofizičku sposobnost učesnika u saobraćaju.

"Želimo da i roditelji shvate, da znaju da smo tu da sarađujemo sa porodicom, da sačuvamo mlade živote", rekao je Belencan.

Menadžer u kompaniji "Carlsberg", koja sa Agencijom učestvuje u promociji bezbedne vožnje na ovom festivalu, Srećko Pavković rekao je za Tanjug da kako se njihov brend Tuborg vezuje za dobar provod i predstavlja partnera velikih muzičkih festivala, društvena odgovornost kompanije je da upozore mlade i istaknu kakav može biti negativan uticaj u slučaju prekomerne konzumacije alkohola.

"Nova kampanja koja je počela pre mesec dana `Ja sam kul prijatelj` (I am cool friend) podstiče one odgovorne u društvu, one koji imaju svest o sebi i konzumaciji alkohola i na taj način brinu o sebi i svojim prijateljima", rekao je Pavković.

Ističe višegodišnju saradnju sa Agencijom i dodaje da je poruka ista - super provod je onda kada se bezbedno vrate kući.

"Imamo aktivaciju kako to izgleda vožnja pod dejstvom alkohola, svim fanovima Tuborga i festivala želimo super provod, ali i da se bezbedno vrate kući", rekao je Pavković.

Na izgovor koji mladi često koriste "mogu da vozim, to je samo dva piva" Pavković odgovara da ne postoji bezbedna vožnja pod dejstvom alkohola.

"Brinite o sebi i onima koje volite, u saobraćaju ne utičemo samo na sebe, već na celo naše okruženje", poručio je Pavković.