14. maj 2024 13:48
Aleksandar Šapić: Do jeseni na beogradskim ulicama imaćemo 700 novih autobusa i 125 novih tramvaja
podeli vest
BEOGRAD - Predsednik Privremenog organa Grada Beograda Aleksandar Šapić rekao je danas da je raspisana nabavka za još 150 novih autobusa, a da će mreža gradskog prevoza do kraja godine biti uvećana za ukupno 700 novih vozila.
Pored novih autobusa, na Beogradske ulice izaći će i još 25 novih tramvaja, rekao je Šapić navodeći da je u toku njihova nabavka, a najavio je i raspisivanje nove nabavke za još stotinu tramvaja, što će biti, kako ocenjuje, najveća nabavka tramvaja otkako postoji GSP, u tako kratkom periodu.
Galerija
"Osim toga, nabavljamo i 20 novih kombi vozila za decu sa posebnim potrebama i invalide. Verujem da ćemo za godinu i po dana, do dve godine imati najbolji prevoz u regionu, ne samo što se tiče samih vozila i operative, već i uslova u kojima rade naši zaposleni", naveo je predsednik Privremenog organa Grada Beograda.
Prema njegovim rečima, nova vozila potpuno će promeniti vozni park Gradskog saobraćajnog preduzeća, a tome će posebno doprineti novine koje su uspostavljene kada je reč o ugovorima sa privatnim prevoznicima.
"Njima uskoro ističe 10-godišni ugovor, a kako bi ga produžili moraju da ispune mnoge nove uslove i standarde koji se, između ostalog, tiču i starosti vozila. Svaki privatni prevoznik moraće da poseduje 50 odsto novih vozila, a ostalih 50 odsto neće moći da budu stariji od sedam godina", rekao je Šapić.
Istakao je da će na taj način mreža gradskog prevoza biti uvećana za do 400 novih autobusa od privatnih prevoznika do jeseni, a da će u istom periodu i Gradsko sobraćajno preduzeće nabaviti još 300 autobusa.
"Prošle godine kada nam je stiglo 100 novih autobusa na gas, rekao sam da ćemo mi sav gradski javni prevoz u što kraćem periodu prebaciti sa dizela i nafte na gas, i da nećemo imati vozila starija od dve, tri godine, i u taj proces smo ušli", rekao je Šapić i dodao da je cilj da javni prevoz u Beogradu bude što kvalitetniji.
Kako je objasnio, očekuje se i nabavka novih trolejbusa, bez obzira na to što su izuzetno skupi, a onda će javni prevoz u Beogradu biti potpuno promenjen.
"Kada sam došao na čelo Beograda, vozači su radili šest dana nedeljno sa platom od oko 75 i 80 hiljada dinara. U međuvremenu smo podigli plate maksimalno koliko smo mogli i trudiću se da njihove plate i dalje rastu. Cilj nam je da umesto šest radnih dana u nedelji imaju pet, a da to ne utiče na njihovu zaradu", rekao je Šapić.
Kaže da u Gradskom saobraćajnom preduzeću nema otpuštanja i da je priča da se on uništava potpuno suprotna.
"Mi želimo da ga ojačamo, da obezbedimo nova vozila, da vodimo računa i o usluzi koju pružamo, ali i o uslovima rada ljudi u njemu, jer samo na taj način imaćemo javni prevoz na nivou kakav Beograd i zaslužuje", naveo je on.