Novi sad: Do 30 dana pritvora osumnjičenima za nasilničko ponašanje na protestu
7. novembar 20:26
16. januar 2024 17:41
podeli vest
LONDON - Japanska kompanija "Fudžicu", čiji je neispravan računovodstveni sistem doveo do stotine pogrešnih optužnica protiv upravnika filijala Britanske pošte, izvinila se danas žrtvama zbog svoje uloge u najvećoj pravosudnoj grešci u Velikoj Britaniji.
Pol Paterson, direktor Fudžicua za Evropu, rekao je poslaničkom komitetu da ta kompanija ima obavezu da pomogne i obešteti menadžere filijala koji su decenijama trpeli zbog grešaka u računovodstvenom sistemu, uvedenom 1999. godine, jer su bili osuđeni za krađu ili prevaru, preneo je AP.
Galerija
"Postoji moralna obaveza kompanije da ispravi grešku. Zaposlenima u pošti i njihovim porodicama, 'Fudžicu' bi želeo da se izvini za našu ulogu u ovoj užasnoj povredi prava", istakao je Paterson.
Paterson je rekao da je razgovarao sa svojim šefovima u Japanu i dodao da je "Fudžicu" znao "od samog početka" da sistem, poznat kao Horajzon, ima greške, kao i da je pomogao britanskoj pošti u procesuiranju upravnika filijala, jer su na njihovim računima pronađeni neobjašnjivi gubici.
"Zbog toga nam je zaista žao", rekao je on.
Izvršni direktor Britanske pošte Nik Rid rekao je da je ta kompanija izdvojila oko milijardu funti (1,3 milijarde dolara) za kompenzaciju i potvrdio da neće nastaviti dalje krivično gonjenje upravnika.
Takođe je rekao da aktivno nastoji da zameni sistem Horajzon u svojim ograncima.
Parlamentarni odbor za poslovanje i trgovinu pokušava da utvrdi način kako da se ubrza obeštećenje za žrtve.
Nakon što je Pošta uvela sistem informacionih tehnologija Horajzon, za automatizaciju računovodstva prodaje, lokalni upravnici su počeli da otkrivaju neobjašnjive gubitke za koje su im šefovi rekli da su odgovorni da pokriju.
Pošta je smatrala da je Horajzon pouzdan i optužila je direktore filijala za nepoštenje.
Između 2000. i 2014. godine, više od 900 poštanskih službenika je pogrešno osuđeno za krađu, prevaru u računovodstvu, pri čemu su neki otišli u zatvor, a drugi u stečaj.
Broj oštećenih nije u potpunosti poznat, ali se danas pokazalo da je na stotine drugih osoba možda pogođeno neispravnim kompjuterskim sistemom.
Grupa poštanskih radnika pokrenula je pravni postupak protiv Pošte 2016. godine.
Tri godine kasnije, Viši sud u Londonu je presudio da Horajzon sadrži niz "kvarova, grešaka i nedostataka" i da je Pošta "znala da postoje ozbiljni problemi u vezi sa pouzdanošću sistema".
Prošle nedelje, premijer Britanije Riši Sunak rekao je da će zakon za poništavanje osuda uskoro biti predstavljen poslanicima.
Advokat odbrane Nil Hadžel rekao je da je skandal možda pogodio "desetine hiljada" ljudi ako se uzmu u obzir porodice žrtava.
"Postoji još jedna klasa ljudi koja ne može da dobije nadoknadu. To su supružnici, deca, roditelji", naveo je Hadžel.
Rekao je da su neke supruge pobacile zbog stresa situacije i da su deca patila od poremećaja u ponašanju, pa su napustila školu ranije nego što je planirano.
"Dakle, skandal se meri u hiljadama ljudi, ali može biti i u desetinama hiljada", istakao je on.
7. novembar 20:26
7. novembar 20:03
7. novembar 19:27
7. novembar 13:09
7. novembar 12:43
7. novembar 12:40
7. novembar 20:18
7. novembar 19:54
7. novembar 18:21
7. novembar 20:19
7. novembar 20:14
7. novembar 19:21
7. novembar 14:35
7. novembar 10:01
7. novembar 08:45
6. novembar 13:06
5. novembar 15:30
5. novembar 11:35
4. novembar 14:19
7. novembar 10:32
7. novembar 05:30
6. novembar 17:06