Vučić: Odgovornost za tragediju u Novom Sadu mora da bude jasna i nedvosmislena
4. novembar 22:52
22. januar 2024 10:37
podeli vest
BEOGRAD - Razvoj veštačke inteligencije, jačanje propagande u vremenima političkih i ekonomskih previranja i novi stilovi izveštavanja usred finansijske krize imaće snažan uticaj na 2024. godinu, naveo je Rojtersov institut u izveštaju u kojem analizira aktuelne tendencije u novinarstvu i kako bi one mogle da se odraze na budućnost profesije.
Kako je saopštilo Udruženje novinara Srbije, Rojtersov institut predviđa i da će već 2026. godine veliki deo sadržaja na internetu biti proizveden sintetički, odnosno korišćenjem veštačke inteligencije i različitih računarskih tehnika, i upozorava novinare i novinske organizacije da pod hitno preispitaju svoju ulogu i svrhu u medijskim kućama u kojima rade.
Prema predviđanjima Rojtersovog instituta, menjaće se i način na koji se sadržaj distribuira.
„Mnogi četbotovi vođeni veštačkom inteligencijom ponudiće brži i intuitivniji način za pristup informacijama. Nagli pad preusmeravanja sa Fejsbuka i Iksa (ranije Tvitera) na njuz sajtove mogao bi dodatno smanjiti sveukupnu posetu ovim sajtovima...“, navodi se u izveštaju Rojtersovog instituta.
Optimistični izdavači se, piše Rojtersov institut, raduju eri u kojoj bi prekinuli svoju zavisnost od nekoliko ogromnih tehnoloških platformi i izgradili bliže direktne odnose sa čitaocima, koji bi bili spremni i da plate da bi pristupili sadržaju.
„Može se očekivati da vlasnici medija ove godine u većoj meri štite svoj originalni sadržaj, kao i da angažuju skupe advokate da zaštite svoju intelektualnu svojinu (IP)“, navodi se u izveštaju Rojtersa.
Ipak, zadatak, kako navode, neće biti lak, sudeći po tome da su mladi ljudi već zadovoljni personalizovanim sadržajem, odnosno, algoritamski generisanim vestima, i uz to, u manjoj meri prate tradicionalne medije.
U upitniku Rojtersovog instituta koji je popunilo više od 300 najčitanijih digitalnih medija, manje od polovine, odnosno 47 odsto urednika, izvršnih direktora i digitalnih rukovodilaca navelo je da veruje da novinarstvo u narednoj godini očekuje prosperitet, a oko jedne desetine, odnosno 12 odsto urednika, navelo je da ne očekuje prosperite.
Usmeravanje publike sa Fejsbuka ka njuz sajtovima drastično je opalo, za 48 odsto, a sa Iksa/Tvitera za 27 odsto, a izdavači se sve više okreću Instagramu, Tiktoku i Vocapu, a Gugl diskaver postaje sve važniji kanal za dolaženje do informacija.
Više podkasta, video sadržaja, kreativniji storiteling i češće slanje biltena ključ je za privlačenje pažnje publike
Više od polovine izdavača i urednika (54 odsto) u upitniku Rojtersovog instituta priznalo je da su njihove kompanije uglavnom fokusirane na to da se publika što duže zadrži na njihovim sajtovima, a samo 37 odsto je navelo da poštuje vreme svoje publike i da će nastojati da joj za vreme koje ona posveti onlajn mediju pruži što više informacija.
Kao najčešći razlog za zabrinutost Rojtersov institut navodi prezasićenost publike informacijama, kao i to što čitaoci zanemaruju vesti koje nisu u skladu sa njihovim uverenjima.
4. novembar 22:52
4. novembar 21:44
4. novembar 21:04
4. novembar 19:56
4. novembar 13:37
4. novembar 13:30
4. novembar 13:04
4. novembar 21:34
4. novembar 20:06
4. novembar 19:44
4. novembar 14:58
4. novembar 14:29
4. novembar 14:01
4. novembar 14:19
4. novembar 12:53
31. oktobar 18:31