26. mart 2024 15:06

Branimir Lokner: Slađana Milošević je jedna od najintrigantnijih figura muzičke scene

Izvor: TANJUG

podeli vest

Branimir Lokner: Slađana Milošević je jedna od najintrigantnijih figura muzičke scene

Foto: Miloš Jelesijević, arhivska fotografija

BEOGRAD - Slađana Milošević je bila jedna od najintersantnijih i najintrigantnijih figura muzičke scene ovih prostora, Srbije, regiona, nekadašnje Jugoslavije, rekao je Tanjugu muzički kritičar Branimir Lokner.

Aleksandra Slađana Milošević preminula je danas u 69. godini.

Kako je Lokner napomenuo "Iako u diskografskom smislu sigurno nije ostavila onoliki broj diskografski ( snimljenih ) tragova, koliko je to mogla tokom godina delovanja njene često isprekidane karijere, njena autorska šarenolikost, suočavanje sa različitim stilskim izazovima, te umetnička i "modna" ekstravagantnost, razlikovale su je od većine koleginica i kolega sa scene.

"Kao izuzetno talentovana muzičarka, takođe i pevačica, pored nekoliko manje afirmisanih sastava, svoje važne i značajno vidljive početne "korake" imala je u sastavu Zdravo, Bobana Petrovića, jednog od pionira ovdašnjeg modernog funka. Često bi gostovala na njihovim nastupima, svirajući violinu, a ponekad i interpretirajući određenu numeru" rekao je Lokner.

Muzički kritičar je podsetio da je "prvi solo album Slađane Milošević "Gorim od želje da ubijem noć" objavljen za "PGP RTB" 1980-e godine, najviše je bio okrenut nekoj njenoj ovdašnjoj varijanti nazovimo to tipično beogradskog rocka.

"Izlasku tog albumm prethodili izlasci singlova : "Au-Au", "Sexy dama", "Simpatija", koji su potvrđivali njen veliki talenat i autorsko uklopljavanje kroz formu nadolazećeg ovdašnjeg new wave-a ( novog talasa ). Sledeći album " Neutralni Design", snimljen sa nemačkim sastavom istog naziva, realizovan 1983-e godine, po mom mišljenju i njeno najkvalitetnije izdanje, pokazivalo je autorsko prihvatanje postulata pomenutog žanra i izuzetno dobro snalaženje sa brojnim sviračkim i aranžmanskim izazovima.Muzika sa albuma išla je u korak sa vremenom i tadašnjim trendovima" rekao je Lokner.

Za njega nema dileme da je Slađana je volela da se u umetničkom smislu menja i ogleda u različitim formama, suočavajući se sa raznim uticajima, konstantno istražujući granice svojih mogučnosti.

"Pevala je pesme Darka Kraljića i 1988-e godine, snimila album sa svojim interpretacijama muzike ovog poznatog našeg kompozitora. Ogledala se i u heavy metalu, postavši tokom vremena izuzetno tehničko - zanatski kvalitetna gitaristkinja, i 2000-e godine snima album naziva "Animal Tested". Živela je u Americi, vratila se u Beograd, radila je na raznim projektima edukativnog koncepta, orjentisanih ka temama vezanih za muzičku industriju. Njen duet sa Dadom Topićem i pesma "Princeza", predstavljali su takođe deo priče koja je što se komercijalnosti i masovnosti "uvukla" u velikom obimu u domove naših sugrađana. Bila je direktna, konkretna, nikada se nije libila da kaže šta misli, i do kraja je ostala u potpunosti svoja i jedinstvena. Da je njena karijera mogli ići drugačijim tokom, to je takođe tačno, ali ima puno pozitivnih i neizbrisivih razloga, po čemu će njen umetnički izraz i karijera ostati zapamćeni" rekao je muzički kritičar Branimir Lokner.