15. jun 2023 14:18

Kompanija "Bosch" u Srbiji uspešno poslovala u 2022. godini

Izvor: TANJUG

podeli vest

Kompanija "Bosch" u Srbiji uspešno poslovala u 2022. godini

Foto: TANJUG/DAMIR VUJKOVIĆ

BEOGRAD - Kompanija "Bosch" u Srbiji završila je 2022. fiskalnu godinu sa konsolidovanom prodajom od 80 miliona evra čime je zabeležen značajan rast od 21 odsto u odnosu na prethodnu godinu, dok je ukupan iznos neto prodaje iznosio 395 miliona evra, što je u poređenju sa prethodnom godinom predstavlja povećanje od 41 odsto.

Značajan rast "Bosch" grupe u Srbiji ogleda se i u povećanju broja zaposlenih, kojih je na kraju prošle godine bilo 3.400, što je povećanje od 34 odsto u odnosu na 2021. godinu.

"Naš rast u prethodnoj godini naglašava potencijal Srbije kao lokacije za buduće poslovanje kompanije 'Bosch'. Da bi omogućio dalji rast, 'Bosch' je u 2022. godini investirao više od 27 miliona evra, a na osnovu rezultata prvog kvartala 2023. godine očekujemo još bolje rezultate za tekuću poslovnu godinu", rekla je generalna direktorka i predstavnica 'Bosch Grupe' u Srbiji Jovanka Jovanović.

Kako navode iz kompanije, "Bosch" u Srbiji je 2015. godine počeo intenzivno da se razvija u oblasti IT industrije kroz projekte koji se odnose na digitalizaciju i razvoj softvera u automobilskoj industriji, veštačkoj inteligenciji, mašinskom učenju, i drugom.

"Danas više od 400 IT profesionalaca i stručnjaka radi na projektima koji imaju globalni uticaj, a Beograd je jedna od četiri evropske i devet svetskih ključnih IT lokacija Bosch Digital divizije. Veliki doprinos u radu kompanije predstavlja fleksibilan model rada. Kao deo inicijative 'Smart Work', Bosch ne definiše fiksne dane za rad u kancelariji ili od kuće. Fokus je na rezultatima rada, a ne na samom prisustvu", rekla je Jovanović.

Kako je objasnila, ovaj koncept je odraz autonomije i poverenja koje kompanija ima u svoje saradnike.

" 'Smart Work' nudi odličan balans između porodice, ličnog života i karijere, a to je izuzetno važno za svakog od nas i nešto na čemu 'Bosch' želi da radi u kontinuitetu", dodala je ona.

Zahvaljujući proizvodnji auto delova u fabrici u Pećincima, "Bosch" je godinama među najvećim izvoznicima u Srbiji, a 2022. godine je zauzeo 9. mesto na ovoj listi.

"Ove godine kompanija obeležava 10 godina od otvaranja fabrike u Srbiji, koja jedan od najvećih Bosch pogona za proizvodnju sistema brisača u Evropi. U međuvremenu su otvorena još dva nova objekta, tako da kompanija trenutno raspolaže sa 80.000 kvadrata koji podržavaju proizvodnju i razvoj sistema brisača, metlica i motora brisača, kao i podizača stakala", navode iz ove kompanije.

Direktor fabrike "Bosch" u Pećincima Jorg Krečmar smatra da to potvrđuje stalni razvoj fabrike i širenje njenog proizvodnog portfolia auto delova.

"Bosch" je u Srbiji, Crnoj Gori i Severnoj Makedoniji prisutan i u velikim infrastrukturnim projektima za izgradnju puteva i železnica, u fabrikama, hotelskim kompleksima i tržnim centrima.

Kompanija takođe, kako navode, drži značajan udeo na tržištu kada su u pitanju rezervni delovi za automobilsku industriju, kao i roba široke potrošnje poput električnih ručnih alata, kućnih aparata i opreme za grejanje i hlađenje.

Društveno odgovorno poslovanje kompanije potvrđuje ćinjenica da je "Bosch" klimatski neutralan od februara 2020. godine (obim 1 i 2).

"Celokupna količina električne energije koju kompanija koristi u Srbiji na obe lokacije dolazi iz obnovljivih izvora. Kompanija nastavlja da smanjuje potrošnju energije kroz realizaciju projekata energetske efikasnosti. 'Bosch' u Srbiji je 2022. godine pružio podršku lokalnoj zajednici kroz brojne humanitarne aktivnosti organizovane u saradnji sa zaposlenima, kao i kroz finansijske i robne donacije namenjene različitim institucijama i organizacijama u cilju unapređenja položaja dece, zdravlja, obrazovanja i ekologije", navode iz kompanije.

U 2022. godini "Bosch" je premašio svoje poslovne ciljeve.

"Dobro smo se suočili sa izazovima 2022. godine – i naša prodaja i naša marža su bile veće od očekivanog“, rekao je predsednik upravnog odbora Robert Bosch GmbH Stefan Hartung.

Dobavljač tehnologije i usluga povećao je, kako navode, ukupnu prodaju na 88,2 milijarde evra, EBIT marža iz poslovanja porasla je sa 4,0 na 4,3 odsto, a cilj je za EBIT maržu iz poslovanja u tekućoj godini je pet odsto.

"Naš cilj je da rastemo u svakom regionu sveta i da budemo među tri vodeća dobavljača na našim relevantnim tržištima", rekao je Hartung.

Najavio je da će novorestrukturirani posao mobilnosti rasti godišnje u proseku za oko šest procenata do 2029. godine, kada će kompanija ostvariti godišnju prodaju veću od 80 milijardi evra.