3. januar 2025 15:58
PKS: "Čuvarkuća" ulazi u petu godinu, 45 kompanija obnavlja ovaj žig
podeli vest
BEOGRAD - Projekat Privredne komore Srbije (PKS) "Stvarano u Srbiji", usmeren na podršku domaćoj proizvodnji i proizvođačima, kao i žig "čuvarkuća" koji nose naši proizvodi istaknutog kvaliteta, ove godine ulaze u petu godinu postojanja sa sve većim brojem kompanija koje šire palete proizvoda sa ovim prestižnim znakom i kandiduju nove, saopštila je PKS i navela da je u procesu obnove korišćenja žiga trenutno 45 kompanija čiji su proizvodi "čuvarkuće".
Savetnik predsednika PKS Đorđe Živanović rekao je da proizvod koji poseduje žig ima vrednost koja dolazi iz Srbije, bilo kroz resurse, zaposlene ili proizvodne procese.
"To su kompanije i prepoznale, stalno proširuju svoje liste proizvoda na kojima žele da bude žig 'čuvarkuća' ", istakao je on.
Projekat "Stvarano u Srbiji", koji je PKS zajedno sa Vladom Srbije pokrenula 2020. godine, podsetio je on, ne obuhvata samo prehrambeni sektor, iako je tu najviše "čuvarkuća" jer ovaj žig koriste kompanije iz različitih industrija, uključujući građevinarstvo, farmaciju, tekstilnu industriju i mnoge druge, a u narednom periodu je u planu da se širi i na druge sektore.
Ovaj projekat od početka ima cilj da potrošačima omogući da na jednostavan način prepoznaju proizvode koji ne samo da ispunjavaju visoke standarde kvaliteta i zaštite životne sredine, već i direktno doprinose razvoju domaće privrede, očuvanju radnih mesta i zaposlenosti.
"Domaći proizvođači ne opstaju sami. Oni su deo lokalnih priča koje se razvijaju u fabrikama, poljima i radionicama širom Srbije. Svaki njihov napredak znači i nova radna mesta. Ljudi koji zarađuju proizvodeći ovde troše taj novac na druge domaće robe i usluge, što omogućava ekonomiji da raste u krugovima. Ovo nije apstraktna teorija", rekao je on.
Dodao je da podaci pokazuju da je prodaja srpskih poljoprivrednih proizvoda porasla za 7,5 odsto, dok sve više artikala na policama nosi lokalni pečat i da taj rast nije slučajnost, već da počiva na poverenju potrošača koji sve češće cene svežinu, transparentan lanac snabdevanja i veću kontrolu nad procesom proizvodnje.
Prema njegovim rečima, jednako je važan i ekološki aspekt, pošto domaće voće, povrće ili proizvodi od mesa ne moraju, kako je rekao, da pređu pola planete da bi stigli do stola.
"Kraći put od njive do prodavnice znači manje emisije gasova, manju potrebu za konzervansima i veću sigurnost za krajnjeg kupca. Sve se ovo pretoči u zdraviju ishranu, očuvanu prirodu i ozdravljenje lokalnog ekosistema, a još jedan cilj koji sam projekat 'Čuvarkuća' ima jeste i zaštita životne sredine", istakao je Živanović.
Kao veoma važno je naveo i to što "čuvarkuća" ne pripada samo velikim brendovima nego i inovatori, mala preduzeća i zanatske radnje imaju priliku da se istaknu i ravnopravno konkurišu na tržištu.
Prema njegovim rečima, važno je da kupovina domaćeg ne bude samo odluka vođena cenom ili navikom već svestan potez koji znači podršku onima koji u Srbiji stvaraju nova rešenja, kvalitet i stabilnost.