22. februar 2024 11:04

PKS: Na sajmu "Biofach" ugovoreni poslovi premašuju osam miliona evra

Izvor: TANJUG

podeli vest

PKS: Na sajmu "Biofach" ugovoreni poslovi premašuju osam miliona evra

Foto: TANJUG/PKS/ BOJANA LALOVIĆ

NIRNBERG - Domaće kompanije koje su učestvovale na Međunarodnom sajmu organske hrane "Biofach" u Nirnbergu ugovorile su poslove čija vrednost premašuje osam miliona evra, saopštila je danas Privredna komora Srbije.

Bojana Lalović iz Centra za organizaciju sajmova PKS izjavila je da su domaće kompanije imale više od 900 poslovnih sastanaka sa kupcima iz regiona, ali i iz Nemačke, Francuske, Holandije, Švajcarske, Belgije, Poljske, SAD, Kanade.

"Ovogodišnji sajam ugostio je 2.550 izlagača iz 94 zemlje sveta i bio je prilika za naše kompanije da razgovaraju sa svetskim distributerima, maloprodajnim lancima i uvoznicima iz sektora ogranske proizvodnje, koji je pokazao da je otporan na krizu", kaže Lalović.

Na sajmu, koji se od 13. do 16. februara održao u Nemačkoj, predstavilo se osam srpskih kompanija na paviljonu Srbije i to "Menex" i "MDDP Janić" iz Kruševca, "Ecoagri Serbia" iz Bele Crkve, "Frutorga" iz Prokuplja, "Medino" iz Krnjeva, "ITN GROUP" iz Beograda, "Es Komerc" iz Prijepolja i "DBA Promet" iz Arilja.

U okviru nacionalnog paviljona Srbije, pod sloganom "We speak organic", srpski organski proizvođači predstavili su širok proizvodni asortiman od svežeg, sušenog i zamrznutog voća i povrća, voćnih pirea, do proizvoda od žitarica, organskih testenina, voćnih namaza i organskog meda, navela je Lalović.

Ove godine je prvi put organizovana i studijska poseta sajmu organske i prirodne kozmetike "VIVANESS" koji se održava u okviru sajma "Biofach", a koji je posetilo šest proizvođača organske i prirodne kozmetike iz Srbije: "All Nut", "MNS", "Najbolje iz prirode", "Amelles kozmetika", "Matrina cosmetics" i "Royal Balm".

Blizu 35.000 posetilaca iz 128 zemalja prisustvovalo je vodećem svetskom sajmu organske hrane "Biofach" i Međunarodnom sajmu prirodne i organske kozmetike "VIVANESS".

Ovogodišnji nastup organizovan je pod sloganom "We speak organic - Organic product from Serbia - Tradition Transformed into Innovation" uz podršku Privredne komore Srbije i Razvojne agencije Srbije u saradnji sa Švajcarskim programom za promociju izvoza (SIPPO) i Nacionalnom asocijacijom "Serbia Organica".