22. mart 2024 18:36

Stiže 18 vozova iz Švajcarske i pet iz Kine, cilj do 2027. i 20 miliona putnika

Izvor: TANJUG

podeli vest

Stiže 18 vozova iz Švajcarske i pet iz Kine, cilj do 2027. i 20 miliona putnika

Foto: Srbijavoz/Boško Bunuševac

BEOGRAD - Strateški pan "Srbijavoza" je da već 2027. preveze i 20 miliona putnika, izjavio je danas generalni direktor "Srbijavoza" Ivan Bulajić i najavio je da će svemu tome doprineti i modernizacija pruga i vozova, a koji treba da stignu iz Švajcarske i Kine, što će Srbiju dodatno pozicionirati među zemlje sa najrazvijenijim železničkim saobraćajem.

"U 2021. imali smo svega 2,6 miliona putnika, u 2023. 7,1 miliona. Očekujemo do kraja godine da imamo više od osam milona, a zbog pruge Beograd Subotica i modernizacije mreže i naš strateški cilj je da do 2027. pređemo broj od 20 milina puntika", rekao je Bulajić za Tanjug.

Srbija će vrlo brzo dobiti još 18 švajcarskih vozova "Štadler flirt", najnovije generacije, čime će se standard podići na najviši nivo, rekao je Bulajić za Tanjug i naglasio da ti vozovi nisu donacija, već su kupljeni iz kredita Europske banke za obnovu i razvoj - za 112 miliona evra.

Dodao je da je su to izuzetni vozovi koji će uvećati flotu Srbijavoza.

Sada imamo 21 elektromotorni voz za regionalni saobraćaj, rekao je Bulajić i podsetio da je Srbija kupila i pet vozova iz Kine koji će kada stignu biti najomiljeniji među našim putnicima.

Bulajić je ocenio da je već otvaranje pruge Beograd-Novi Sad pokazalo koliki je tehnološki iskorak napravlila železnica i koliko je naša zemlja tehnološki otišla ispred čitavog regiona.

"Jedini smo u regionu koji ima prugu za brzinu od 200 km na sat i mogu reći da je to samo jedan mali, prvi prozor u budućnost železnice. Vrlo brzo već krajem godine, biće pušteni nastavak od dodatnih 108 km te pruge, koje će nam omogućiti da do Subotice dođemo za 75 minuta", rekao je Bulajić i podsetio da sa druge strane Mađarska radi na modernizaciji svoje mreže.

Prema njegovim rečima, čim se završe radovi na mađarskoj tertitorij Srbija je spremna istog trenutka da se poveže sa Budimpeštom do koje će se stizati za tri sata i uvede polaske na svaka dva sata.

Dodao je da će to biti od izuzetnog značaja i za nas i za Mađare i da će se vozom brže do Budimpešte stizati nego avionom.

"Budimpešta je jedan od gradova sa najvećim brojem turistista u Evropi. Oni imaju preko 7-8 miliona turista godišnje. Beograd postaje sve atraktivnija destinacija i kada budete mogli da spojite ta dva grada u jedinstvenu turističku ponudu, što znači da neko ko dođe u Budimpeštu može da skokne vozom do Beograda, izađe kod nas na večeru, ode u neki muzej, na splav to će biti nešto izuzetno značajno za Beogad, i za ekonomiju grada", rekao je on.

Kao izuzetno značajno ocenio je i modernizaciju pruge na jugu Srbije.

"Jug Srbije je prošao kroz prilično težak period zato što su istovremeno krenule rekonstrukcije i zaista obimni radovi na dosta pruga. I pruga ka Bugarskoj i ka Zaječaru i ka Leskovcu", rekao je on i dodao da je važna i rekonsturkcija pruge Niš Brestovac koji će nam omogućiti da se model Beograd-Novi Sad primeni i u Nišu.

To, kako je dodao znači da između Aleksinca Niša i Leskovca imamo 30 polazaka dnevno.

"Ti radovi bi trebalo da budu gotovi do kraja godine", rekao je on i dodao da će odmah po završetku tih radova pustiti zaista ozbiljan obim saobraćaja da pokriva i Jug Srbije.

Podsetio je da je imao priliku da poseti Kinu na poziv proizvođača brzih vozova, od kojih Srbija nabavlja pet modernih elektromotornih vozova brzine od 200 km na sat. Dodao je da je Kina postigla neverovatan stepen tehničko-tehnološkog razvoja, pogotovo kada je u pitanju železnica i da je posebno zadovoljstvo videti da su poptuno prešli u novu fazu nezavisnog naučno-istraživačkog rada kada je železnica u pitanju.

"Oni sada koriste najmodernije tehnologije, svoje dizajne, svoje materijale, eksperimentište sa upotrebom titanijuma za konstrukciju vozova, sa karbonskim vlaknima za enterijer", rekao je i dodao da je bio više nego oduševljen kada je video voz koji će prevoziti naše putike u Srbiji.

"Potpuno sam siguran da će to biti najomiljeniji voz za naše putnike čim bude pušten u saobraćaj", rekao je on i dodao da skoro možemo da govorimo o rokovima kada će oni stići u Srbiju, a da bi trebalo da budu proizvedeni do kraja godine.

Podsetio je da će pruga do Subotice biti gotova do kraja godine, i da je rok skraćivan dva puta na inisistiranje predsednika Sbrije Aleksandra Vučić.

Naglasio je da je više od 99 odsto polazaka tačno na vreme, rekao je Bulajić i dodao da je zamajac unapređenja poslovanja nezaustavljiv.

Dodao je da kao nacionalni operater sprovode državnu politiku, da su u proseku od autobusa 30 do 50 odsto.

Ocenio je kao veoma važnu saradnju Srbijavoza i Telekoma, kao i proces digitalizacije koji podrazumeva da se putnicima pruže sve servisne infomracije u ralnom vremenu.

"Saradnja sa Telekomom nas lansira na potpuno novi nivo, zajedno smo razvili aplikaciju Srbijavoz koju koristi preko 150.000 ljudi za kupovnu karata", naveo je on i dodao da se sprema novi servis koji će puticima davati personalizovane informacije.

"Ulazimo u red digitalno najrazvijenijih železnica u svetu", rekao je on i dodao da se radi na uvođenju servisa koji će omogućiti da se popuno izbaci papir.

Kaže i da im je vazno šta putnici misle i da im odgovaraju na sva pitanja preko kol centra, sajta. Dodao je da su prošle godine prodali 17.500 karata specijalno za Exit, i da će kao društveno odgovorna kompanija ove godine uvesti još veći broj polazaka.

Najavio je da će raditi na izgradnji dve poslovne zgrade na depou Zemun, koji je glavni depo za održavanje vozova Srbijavoza.

"Do sada imali samo jednu halu, gradimo dve nove i gradimo dve poslovne zgrade, gde ćemo centralizovati sve naše službe koje se tiču izvođenja saobraćaja. Cilj nam je da ljudi koji rukovode budu blizu svojih zaposlenih i blizu vozova. Prelaskom tih izvršnih službi u Zemun svi će biti na jednom mestu i moćemo da dalje da kontrolišemo i obezbeđujemo da standard i čistoće i održavanja bude na najvišem mogućem nivou", rekao je on.

Podsetio je da je 20. marta bilo tačno dve godine od otvaranja pruge Beograd Novi Sad. Za ove dve godine gotovo sedam miliona ljudi je putovalo na liniji Beograd-Novi Sad. Od toga preko 3,5 miliona putnika Sokolom, a ostatak ovim ostalim vozovima koji takođe se obraćaju na toj liniji, kazao je Bulajić.

Dodao je da se na toj liniji čuju samo pohvale kako od putnika tako i predstavnika diplomatskog kora koji su se vozili Sokolom.

Podsetio je da se od svake prodate karte za Soko izdvaja dinar za Stepskog sokola koji je ugrožna vrsta, za uređenje staništa i gnezda kako bi se stvorili uslovi da se njihova populacija oporavi.