10. maj 2024 12:04

Izvor: TANJUG

podeli vest

"Maj mesec matematike" (M3) u Novom Sadu od 14. do 31. maja

Foto: Shutterstock.com/Melinda Nagy, ilustracija

BEOGRAD - Manifestacija "Maj mesec matematike" (M3), prvi put će se održati u Novom Sadu pod sloganom "Biotehnologija: Algoritmi prirode", u organizaciji Centra za promociju nauke i Matematičkog instituta SANU, a svečano otvaranje zakazano je za 14. maj, u Kulturnoj stanici Svilara, najavili su organizatori.

Pored glavnog programa koji će se odvijati u Kulturnoj stanici Svilara i Naučnom klubu Novi Sad, sve do 31. maja, u saradnji sa nastavnicima, istraživačima i mrežom naučnih klubova, širom Srbije biće realizovane raznovrsne radionice, panel-diskusije i izložbe.

Bez obzira na to gde se nalazite, imaćete priliku da učestvujete u bogatom programu kroz koji želimo da sagledamo matematiku u kontekstu savremenog sveta i pokažemo da često može da bude alat za razumevanje stvarnosti.

Ovogodišnja manifestacija realizuje se uz podršku Kulturne stanice Svilara i Naučnog kluba Novi Sad, a u organizaciji događaja priključili su se i partneri: Institutut za molekularnu genetiku i genetičko inženjerstvo, Hemijski fakultet i Institut za hemiju, tehnologiju i metalurgiju Univerziteta u Beogradu, Institut BioSens, Istraživačko-razvojni institut za veštačku inteligenciju Srbije, kao i Tehnološki fakultet i Naučni institut za prehrambene tehnologije Univerziteta u Novom Sadu.

U toku maja, Novi Sad će biti pozornica matematike, a publika će u Kulturnoj stanici Svilara moći da poseti izložbu posvećenu razvoju biotehnologije - od tradicionalnih znanja u vezi sa procesom fermentacije do savremenih algoritama koji oblikuju najnovija biotehnološka otkrića.

Posetioci će imati jedinstvenu priliku da otkriju kako je radoznalost dovela ljude do neverovatnih naučnih dostignuća zasnovanih na mogućnostima ćelijskih i biomolekularnih sistema i procesa, kao i to kako su ove inovacije zauvek promenile naše poimanje sveta. Osim toga, moći će da saznaju više o prvoj "saradnji" između ljudi i mikroorganizama, a upoznaće se i sa načinima na koji su ljudi koristili mikroorganizme i procese fermentacije u preradi hrane.

Postavka će obuhvatiti i najnovije biotehnološke alate zasnovane na složenim matematičkim modelima, koji su ključni za razumevanje i predviđanje ponašanja bioloških sistema.

Matematičke ideje u sprezi sa biotehnologijom sprovešće posetioce sve do ovog trenutka i najaktuelnijih istraživanja u Srbiji i svetu.

Izložba će biti otvorena svakog dana, osim ponedeljka, od 12 do 20 časova, sve do 31. maja.

Putovanje kroz biotehnologiju je putovanje ka održivoj budućnosti.

Ovo putovanje pokreće inovacije, podseća nas na moć ljudske radoznalosti i upozorava na važnost odgovornog korišćenja revolucionarnih otkrića za bolje sutra.