19. april 2024 15:12

Gejming industrija Srbije u prošloj godini prihodovala 175 miliona evra

Izvor: TANJUG

podeli vest

Gejming industrija Srbije u prošloj godini prihodovala 175 miliona evra

Foto: Shutterstock.com/Gorodenkoff, ilustracija

BEOGRAD - Gejming industrija Srbije u prošloj godini prihodovala je 175 miliona evra ili za 117 odsto više nego godinu dana ranije, rečeno je danas u Privrednoj komori Srbije (PKS) na predstavljanju najnovijeg izveštaja o toj industriji.

Kako je kazala izvršna menadžerka Asocijacije industrije video igara Srbije (SGA) i urednica izveštaja Kristina Janković-Obućina, taj prihod je u 2023. ostvarilo 15 gejming kompanija u Srbiji od kojih je 57 odsto razvilo originalne proizvode.

Prema njenim rečima, najznačajnija promena prošle u odnosu na 2022. godinu u gejming industriji Srbije je rast zaposlenih od čak 98 odsto, što dovodi do procene da 4.300 gejming profesionalaca radi u toj industriji u našoj zemlji.

Od tog broja, kako je naglasila Janković-Obućina, čak 28 odsto zaposlenih u gejming industriji u Srbiji su žene.

"Najviše nas raduje što u industriji koja se percipira kao muška radi čak 28 odsto žena, a čak polovinu svih timova takođe vode žene, što je trend koji opstaje godinama unazad", rekla je ona.

Najavila je i da je u ovoj godini planirano otvaranje 475 novih radnih pozicija u ovoj industriji jer se procenjujue da su tolike potrebe.

"Statistika pokazuje i da, osim Beograda, kao glavni razvojni centri istupaju i Novi Sad i Niš, a top tri oblasti po broju zaposlenih u industriji su programiranje, umetnička zanimanja i kontrola kvaliteta", kazala je Janković-Obućina.

Direktor Asocijacija industrije video igara Srbije Mihajlo Jovanović-Džaril, rekao je da od 2017. do danas domaća gejming industrija beleži kontinuiran rast i razvoj, što je kako je naglasio, naročito značajno imajući u vidu da je 2023. obeležila globalna nestabilnost u mnogim industrijama, pa tako i u ovoj.

"Srbija je ipak ostala izuzetak kada je reč o većim gašenjima studija ili projekata", rekao je on.

Jovanović-Džaril je naveo da je i ovaj izveštaj koji je danas predstavljen u PKS način da se svim relevantnim akterima u gejming industriji, stejkholderima, donosiocima odluka, ali i široj javnosti na jednom mestu prikaže gde se ovaj ekosistem trenutno nalazi, kao i njegov potencijal.

Direktor Sektora za strateške analize, usluge i internacionalizaciju PKS Mihailo Vesović kazao je da se ovakav rast prihoda u gejming industriji u prošloj godini može objasniti velikim brojem gejming profesionalaca i njihovih porodica koje su se preselile u Srbiju iz Rusije, Ukrajine i Belorusije.

On je naveo i da neke od vodećih globalnih kompanija, poput Wargaming-a, Playrix-a i Sperasoft-a, sada imaju svoja najveća predstavništva upravo u Srbiji, pa se očekuje da će ovakav upliv znanja i iskustva značajno uticati na domaću gejming industriju.

Vesović je dodao i da velike geostrateške promene pozitivno utiču na gejming industriju koja je važna spona između kreativnih, društvenih i tehničkih nauka.

"Gejming je perspektivna industrija, PKS je podržala nastup naših gejmera u Kelnu prošle godine i zadržaćemo taj kontinuitet i ove godine", rekao je on i dodao da je PKS sa SGA potpisala i Sporazum kao potvrdu i ozvaničenje bliske i uspešne saradnje.

Na današnjem predstavljanu naveden je i podatak da su igre proizvedene u Srbiji kupljene ili preuzete više od sto miliona puta.