24. oktobar 2023 10:15

Ministar Goran Vesić: Ostvarujemo projekte koje decenijama niko nije hteo niti znao da završi

Izvor: TANJUG

podeli vest

Ministar Goran Vesić: Ostvarujemo projekte koje decenijama niko nije hteo niti znao da završi

Foto: TANJUG/NEMANJA JOVANOVIĆ

BEOGRAD - Železnička stanica Prokop, koja je planirana još pre pola veka, projektovana je kao jedna od najmodernijih u Evropi i kroz nju sada prilazi 875.000 ljudi mesečno, a predviđena je za čak 1,2 miliona putnika na mesečnom nivou, izjavio je danas ministar građevinarstva, saobraćaja i infrastrukture Goran Vesić.

"Gradonačelnik Branko Pešić objavio je 4. decembra 1970. da će Beograd dobiti novu železničku stanicu, a 1972. Beograd je doneo odluku da nova železnička stanica bude na Prokopu. Projekat nove stanice usvojen je 1974, a radovi su počeli 1977. godine sa planom da se završe do 1979. To se nije desilo, zbog ekonomskih problema u zemlji i morali smo da sačekamo 2023. da bude završena. To samo govori da uspevamo da ostvarimo projekte koji su na čekanju po 20, 30, 50 godina", rekao je on za TV Hepi.

Vesić je dodao da su napadi na aktuelnu vlast u vezi sa Prokopom dolazili od onih koji dok su bili na vlasti nisu uradili ništa na realizaciji tog projekta.

"Kroz Prokop prođe 875.000 ljudi mesečno, a planirana je za 1,2 miliona. Kako budemo imali više vozova, imaćemo i više putnika i Prokop će biti sve prometniji", rekao je ministar.

On je podsetio da se uveliko gradi brza pruga Novi Sad - Subotica, od 108 kilometara, koja će biti završena do kraja naredne godine, nakon čega će se od Beograda do Subotice putovati samo sat i 10 minuta.

Gradiće se, kako je dodao i brza pruga do Niša, uz pomoć granta EU od 610 miliona evra, kojom će se putovati 100 minuta od Beograda, a njena izgradnja je podeljena u tri deonice.

Ministar je najavio i da će u januaru biti raspisan tender za nadzor za sve tri deonice, u maju ili junu tender za gradnju druge i treće, a do kraja naredne godine i za prvu deonicu.

"Pregovaramo, zajedno sa Severnom Makedonijom, sa EU za sredstva kojima bi se gradio nastavak brze pruge do Skoplja, a razgovaramo i sa bugarskim prijateljima, da mimo pruge Niš - Dimitrovgrad ka toj zemlji, gradimo novu trasu brze pruge od Niša prema Sofiji", rekao je Vesić.

On je naveo da je završena i projektna dokumentacija za obnovu deonice Valjevo -Vrbnica, na pruzi Beograd - Bar, u dužini od 210 kilometara, te da u narednim mesecima sledi odluka o rekonstrukciji.

Podsetio je da je u Kini potpisao tri sporazuma, od kojih se jedan odnosi na kupovinu pet brzih vozova, ističući da će oni zadovoljavati sve evropske standarde.

Druga dva sporazuma, odnose se na dva autoputa, ukupne dužine oko 300 kilometara, i to su autoput Beograd - Zrenjanin - Novi Sad i brza saobraćajnica Bački breg - Nakovo, odnosno do Srpske Crnje.

"Autoput Beograd - Zrenjanin - Novi Sad će potpuno promeniti način života u Banatu, koji je dugo bio infrastrukturno zapostavljen. Vreme je da se to promeni. To će omogućiti više investicija, radnih mesta i bolji život za ljude u tom delu Srbije", rekao je Vesić.

Naveo je i da ništa manje važna nije ni brza saobraćajnica Bački Breg - Srpska Crnja, odnosno do Srpske Crnje, koja će biti duga 186 kilometara i biće najbrža veza Rumunije sa Mađarskom i zapadnom Evropom.

Vesić je dodao da je najvažniji sporazum potpisan u Kini onaj o slobodnoj trgovini sa tom zemljom, koji će otvoriti tržište Kine za srpske proizvode i koji će Srbiju učiniti privlačnijom stranim investitorima jer će bez carina moći da izvoze robu proizvedenu u Srbiji na kinesko tržište.

Ministar je ukazao da je predsednik Srbije Aleksandar Vučić jedan od najpopularnijih stranih političara u Kini, što je bilo vidljivo i u poštovanju koju mu je kineski predsednik ukazao.

"Bili smo ponosni što smo deo delegacije koja je tako dočekana. Jasno se vidi da Kini znači prijateljstvo Srbije, da ga ceni i zahvalni smo im što pomažu naš ekonomski razvoj. Kina je možda i jedina velika sila koja nema nikave pretenzije i političe zahteve da se meša u untrašnju politiku Srbije, za razliku od drugih, i sa istoka i sa zapada, koji misle da mi treba da vodimo njihove ratove i da snosimo posledice zbog njihovih odluka. Kina nas nikada nije uslovljavala i zato smo zahvalni na podršci", naglasio je Vesić.