7. jul 2023 16:01

Počinje nacionalna kampanja odgovorne konzumacije piva

Izvor: TANJUG

podeli vest

Počinje nacionalna kampanja odgovorne konzumacije piva

Foto: Tanjug video

BEOGRAD - Privredna komora Srbije i Udruženje pivara Srbije, koje u svom sastavu okuplja tri najveće pivarske kompanije na srpskom tržištu, najavili su danas početak kampanje “Odgovorno i oprezno – vodimo računa o sebi i drugima", čiji je cilj da edukuje mladu populaciju i potrošače o važnosti usvajanja kulture odgovorne konzumacije pivarskih proizvoda.

Kampanja je tim važnija što živimo u eri kada se sve više vodi računa o zdravim stilovima života, čemu se i pivari prilagođavaju izbacujući na tržište nove proizvode sa malo ili bez imalo alkohola.

 

Direktorka Udruženja pivara Srbije Nada Filipović je navela da to udruženje želi da doprinese naporima Vlade Srbije, javnog zdravstvenog sistema i drugih institucija da se ta tema stavi kao prioritet pred mlade, ali i druge potrošače piva kako bi se usvojila kultura odgovorne konzumacije piva.

„Smanjenje upotrebe alkoholnih pića kod mladih i važnost umerenosti u konzumiranju, jačanje marketinških kodeksa pri oglašavanju, pružanje informacija potrošačima kroz transparentno deklarisanje i inovacije kod naših proizvoda samo su neke od aktivnosti pivara kada je reč o njihovom odnosu prema potrošačima“, rekla je ona.

Kampanju je, kako je rečeno u PKS, podržalo i Ministarstvo zdravlja, a plan je da se prvo održi set edukativnih aktivnosti namenjenih stručnjacima, psiholozima, lekarima opšte prakse i drugim stručnjacima, dok bi sledeće godine kampanja započela svoj život među samim potrošačima, pre svega mladima, ali i ostalim konzumentima te popularne vrste pića.

Radilo bi se sa mladom populacijom i potrošačima na javnim događajima, tribinama u studentskim domovima i slično.

Koliko je pivo zapravo popularno pokazuju podaci koje je iznela profesorka na Tehnološkom fakultetu u Novom Sadu Jelena Pejin, a prema kojima pivo zauzima drugo mesto po konzumiranosti među alkoholnim pićima.

„Pivo čini 34 odsto svih konzumiranih alkoholnih pića, a na prvom mestu su jaka alkoholna pića čiji procenat se kreće oko 44“, rekla je ona i navela da se godišnje u svetu proizvede oko dve milijrade hektolitara piva.

Ima ga na hiljade vrsta, zavisno od sastava i proizvodi se u skoro svim zemljama sveta.

Profesorka Pejin je istakla da pivo sadrži dosta hranljivih sastojaka kao što su ugljeni hidrati, proteini, aminokiseline, ali i brojna po zdravlje korisna jedinjenja kao što su antioksidativna jedinjenja.

Pivo, međutim, sadrži i etanol, a Pejin je ukazala da nije preciziran prag ispod kojeg nema rizika konzumacije, da većina piva ima tri do šest procenata etanola i da bezalkoholna piva imaju blagotvorno dejstvo zdravih komponenti piva uz odsustvo negativnih uticaja konzumiranja etanola.

„Sada je sve veći interes za zdrave stilove života, pa piva sa niskim sadržajem etanola i bezalkoholna piva sve više dobijaju na značaju,“ istakla je ona.

Savetnik predsednika Privredne komore Srbije Miroslav Lutovac je ocenio da je lepo kada privrednici zanemare konkurentske pozicije na tržištu i objedine se oko zajedničkog cilja, a to je promocija društveno prihvatljivog ponašanja, naročito ako je ona usmerena ka mladima.

„Ovde se u drugi plan stavlja profit i ovo je iskrena želja da se konzumiranju piva priđe sa pravom merom“ rekao je on.

Dodao je da Privredna komora podržava ovu akciju i izrazio nadu da će se primeru pivara pridružiti i neke druge grane privrede.

Ukazano je i na značaj koji pivarska industrija ima u našoj zemlji, pa je naveden podatak da ona zapošljava 12.000 radnika, što je više od evropskog proseka.