5. jul 2024 16:07

Šapić: Radovi na izgradnji novog mosta preko Save trebalo bi da traju do tri godine

Izvor: TANJUG

podeli vest

Šapić: Radovi na izgradnji novog mosta preko Save trebalo bi da traju do tri godine

Foto: TANJUG/BEOINFO/ Miodrag Todorović

BEOGRAD - Gradonačelnik Beograda Aleksandar Šapić rekao je danas da bi radovi na izgradnju novog mosta preko Save i jedne cevi tunela u okviru projekta "malog metroa" trebalo da traju do tri godine.

Gradonačelnik Beograda je na konferenciji za medije naglasio da bi, prema informacijama kojima Grad trenutno raspolaže, radovi na izgradnji mosta i jedne cevi tunela trebalo da traju do tri godine, saopštio je Beoinfo.

"U čitavoj priči dinamika neće zavisiti od Grada Beograda već i od kineskog partnera i međudržavnog sporazuma, ali mi zato već sada krećemo sa svim pripremnim radovima i obezbedićemo sve što je do nas da radovi počnu i završe se na vreme", poručio je gradonačelnik Beograda.

On je rekao da projekat podrazumeva uklanjanje Starog savskog mosta, izgradnju novog mosta preko Save na istom mestu, kao i izgradnju tunela od Ekonomskog fakulteta do Ulice despota Stefana.

On je dodao i da Grad Beograd već sutra počinje sa pripremnim radovima za projekat "malog metroa", koji će u potpunosti izmeniti saobraćajnu sliku Beograda.

Prema njegovim rečima kada se 1. novembra zatvori Stari savski most, u roku od najviše 10 dana biće uklonjene instalacije za tramvajski saobraćaj i na taj način će se osposobiti trasa za autobuski saobraćaj koji menja tramvaje.

"Kada je druga strana u pitanju, odnosno Ulica despota Stefana, na mestu gde će uslediti ozbiljniji radovi na izgradnji tunela obezbedićemo jednu malu obilaznicu u blizini Cvijićeve i Poenkareove ulice. Konkretni radovi na izgradnji tunela neće dovesti do zatvaranja Bulevara despota Stefana, već će saobraćajnica sa dve 'spasti' na jednu traku", dodao je Šapić.

Prema njegovim rečikma Grad će već od sutra preduzeti određene radnje kako bi se stvorili uslovi za početak planiranih radova koji bi trebalo da počnu 31. oktobra ili 1. novembra.

"Istovremeno bi trebalo da počnu i radovi na uklanjanju Starog savskog mosta, što naravno podrazumeva zatvaranje mosta za saobraćaj, dok će u Bulevaru despota Stefana biti potrebno nekoliko meseci za izmeštanje određene infrastrukture, poput električnih i kanalizacionih vodova", rekao je Šapić na konferenciji za medije.

On je dodao da sadašnja trasa tramvaja dolazi iz Ulice Milentija Popovića i prelazi Stari savski most, potom ide Nemanjinom ulicom, dok će se nova trasa menjati i premošćavati isti saobraćajni potez dok most bude u izgradnji.

"To znači da će nova trasa takođe kretati iz Milentija Popovića, a potom ulaziti u Zemunski put i skretati pre Starog savskog mosta levo ka Brankovom mostu. Nakon toga sledi prelazak Brankovog mosta, a potom se isključuje desno u Ulicu Gavrila Principa", rekao je Šapić.

Dodao je da je Grad uspeo da promeni projekat, jer je trebalo po prvobitnim planovima za tunel da se "iseče" Ulica Gavrila Principa, koja bi, kako je rekao, tako ostala isključena iz saobraćaja.

"Upravo zbog toga je projekat promenjen pa se "uranja" pod zemlju umesto da se ulazi u brdo, sve kako bi Ulica Gavrila Principa ostala prohodna i kako bi tom ulicom išli autobusi koji će menjati tramvaje", naveo je Šapić.

Prema njegovim rečima, pripremni radovi podrazumevaju izgradnju prvog od tri kružna toka čija je izgradnja još ranije najavljena.

"Izgradnja prvog kružnog toka, u neposrednoj blizini Brankovog mosta, krenuće već ovog leta, a na kraju projekta imaćemo kružne tokove kod Ušća, kao i na skretanju sa Brankovog mosta u Bulevar Nikole Tesle. Vozila će iz Bulevara Mihajla Pupina imati opciju skretanja u Vladimira Popovića, odakle se 'pravi krug' ka Brankovom mostu i odakle će postojati opcija za skretanje levo i put za Zemun, što do sada nije moglo", rekao je Šapić.

Druge da će vozila moći da skreću i u smer ka Novom Beogradu, dok će skretanje desno biti izlazak na Brankov most.

"Linije javnog prevoza, koje su do sada išle od Opštine Novi Beograd Bulevarom Mihajla Pupina, kretaće se istom trasom, s razlikom da će do Brankovog mosta stizati kroz novi kružni tok. Potrudićemo se da radovi na izgradnji kružnog toka kod Brankovog mosta budu završeni pre početka školske godine", naveo je Šapić.

Šapić je precizirao da je Vlada Srbije investitor, kako je i od samog početka bilo predviđeno.

"Grad, odnosno Privremeni organ Grada Beograda, dao je saglasnost Ministarstvu građevine, saobraćaja i infrastrukture za uklanjanje drumske saobraćajnice, tramvajskih koloseka, optičke veze sistema za nadzor saobraćaja, javnog osvetljenja i tramvajske kontaktne mreže, kao i za pribavljanje svih neophodnih dozvola za uklanjanje Starog savskog mosta, iako sam most nikada nije ni dobio građevinsku dozvolu, dakle 80 godina je na tom mestu nelegalno", naveo je Šapić.

On je istakao da je Republika investitor svih kapitalnih stvari u Beogradu poslednjih desetak godina, tako da, kako je rekao, ništa nije "prešlo sa Grada na Republiku".

"Postoji prost razlog za to: budžet Republike iznosi oko 70 milijardi evra, a BDP koji se pravi u Beogradu je oko 45 odsto. Budžet Beograda je oko milijardu i po evra, što je oko dva odsto republičkog, a vi vidite koliko je učešće glavnog grada. Budžet svih lokalnih samouprava u udelu budžeta Srbije je desetak odsto i to je odluka države već dugi niz godina, u šta neću da ulazim i što nije tema, iako u nekim evropskim zemljama ide i do 30 odsto", istakao je Šapić.

On je najavio da će se u centru grada raditi na rasterećenju saobraćajnica i delova koji će "trpeti" zbog rušenja Starog savskog mosta. Naglasio je da je već sad u Karađorđevoj ulici napravljen izlazak za posebnu traku, jer se tu pravila gužva.

Kocku u toj ulici, koja je bila potpuno besmislena, zamenićemo asfaltom i tu će normalno moći da idu automobili.

Raskrsnica kod "Lukoilove" pumpe će biti u narednim mesecima proširena za još jednu traku oko Kalemegdana pored Nebojšine kule, a semafori će biti uklonjeni.

"Očekujem da to sve bude gotovo u toku jeseni ili zime. Nakon toga ćemo krenuti u rekonstruisanje Pariske ulice i trga Milana Rakića. Sve ovo je važno zbog opterećenja Brankovog mosta u naredne dve godine, a usled rešavanja pitanja Starog savskog mosta", rekao je on.

Najavio je otvaranje ponude za izvođača radova u Bulevaru patrijarha Pavla 30. jula, za koji zbog skoka cena nije nađena odgovarajuća ponuda.

"Nadam se da će se na otvorenu ponudu javiti izvođač, a kada sve procedure prođu i potencijalne žalbe, radovi mogu da počnu sa početkom jeseni. Takođe, ponude za izgradnju kanalizacije i postrojenja za preradu otpadnih voda u Borči trebalo bi da budu otvorene krajem jula i početkom avgusta. Nadam se da ćemo uz ogroman naš napor i podršku Evropske unije doći do izvođača i sa radovima početi na jesen", istakao je Šapić.

Kako je naveo, rok za izgradnju podvožnjaka, koji će povezati Bulevar umetnosti i Bulevar Crvene armije u Novom Beogradu i koji je po tenderskoj dokumentaciji predviđeno da bude oko godinu dana, biće ispoštovan.

"Radovi su sada intenzivirani, a pre toga završeni su pripremni radovi i čekalo se da stignu neophodne cevi. Ta veza izuzetno je važna za Novi Beograd i umnogome će rasteretiti saobraćaj u ovom delu grada. Nikakvih problema nemamo jer je izvođač izabran, a radovi su krenuli. Dinamika je u skladu sa tenderskom dokumentacijom", rekao je Šapić, podsetivši da je i to jedan od projekata koji je godinama raspisivan, pa nije "prolazio".

Gradonačelnik je naglasio da je njegov jedini motiv u ovom momentu ne visok rejting ili da ga bilo ko voli već da da svoj doprinos da Beograd za godinu, dve, tri, četiri bude "daleko bolji i infrastrukturno, socijalno, i na svaki drugi način nego što je danas", čemu će umnogome doprineti svi projekti o kojima je govorio.


Više ljudi kupuje karte za prevoz, pad prihoda je zbog pojeftinjenja karata

Gradonačelnik je izjavio da veći broj građana kupuje karte za gradski prevoz, navodeći podatak da sada kartu kupuje 1,7 miliona njih a da je pre promene sistema plaćanja i umanjenja cena karata kupovalo 800.000 njih.

Na konferenciji za novinare u Skupštini Grada Beograda, Šapić je rekao da su samo smanjenje cene i promena strukture plaćanja uticale na pad prihoda i objasnio da su cene karata manje za oko 60 odsto dok je zabeleženi pad prihoda oko 15 odsto.

Kako je naveo, građani koji su ranije kupovali nedeljne i mesečne karte sada mahom plaćaju dnevne karte.

Istakao je da je cena dnevnih karata najjeftinija u Evropi.

Grad preuzeo nadležnost Sportskog centra Voždovac, uveliko smo u izradi projekta

Šapić je izjavio danas da je grad preuzeo nadležnost nad sportskim centrom Voždovac i najavio je da će bazen biti rekonstruisan.

On je novinarima u Skupštini Grada Beograda, Šapić je kazao da su sportski centri prevelika opterećenja za opštine posebno ako su tu bazeni.

"Taj bazen je bio Partizanov 20 i nešto godina, nakupili se dugovi, začepilo se, ništa se nije menjalo, rađeno je par rekonstrukcija i na kraju je zatvoren bazen", rekao je Šapić.

Dodao je da je grad preuzeo nadležnost jer opština Voždovac nije bila u situaciji, kako je rekao, niti je sada niti će biti u situaciji da uđe u ozbiljno investiranje, renoviranje i privođenje nameni tog sportskog centra.

Povećanje broja državnih vrtića jedino rešenje za poskupljenje privatnih

Gradonačelnik je izjavio da se u Beogradu trenutno gradi osam vrtića i ocenio da je povećanje broja državnih vrtića jedino rešenje za problem povećanja cena privatnih obdaništa.

On je na konferenciji za medije kazao da je Grad Beograd uvećao subvencije roditeljima čija deca idu u privatne vrtiće, ali da su nakon povećanja subvencija, ti vrtići podigli svoje cene.

"Od kada je grad doneo odluku da poveća za 5.000 dinara subvencije za roditelje čija deca pohađaju privatne vrtiće i da roditeljima čija deca idu u osnovne i srednje škole da po 20.000 dinara za kupovinu udžbenika, i privatni vrtći i izdavači udžbenika podigli su svoje cene", rekao je Šapić i upitao zbog čega udruženje privatnih vrtića ne donese odluku da se ne povećava njihova cena.

Kako je rekao povećanje kapaciteta državnih vrtića je jedino rešenje koje vidi, ali da to otvara pitanje zaposlenja u tim ustanovama.