Dragan Nikolić: Sve tri povređene osobe u Novom Sadu i dalje u kritičnom zdravstvenom stanju
3. novembar 17:20
2. avgust 2024 18:17
podeli vest
BEOGRAD - Pomoćnica ministra građevinarstva, saobraćaja i infrastrukture za vazdušni saobraćaj Verica Ječmenica zatražila je danas od koncesionara beogradskog aerodroma, francuske kompanije "Vansi" objašnjenje zbog učestalih problema sa IT sistemom koji dovode do kašnjenja u avio-saobraćaju, kao i njihovo hitno rešavanje. Budući da je na beogradskom aerodromu „Nikola Tesla“ drugi dan zaredom došlo do kvara IT sistema, što je usporilo čekiranje putnika i dovelo do kašnjenja pojedinih letova, pomoćnica ministra očekuje da se koncesionar izjasni zbog čega dolazi do problema i šta je kompanija preduzela kako se slične stvari ne bi ponavljalem, saopštilo je Ministarstvo građevinarstva, saobraćaj i infrastrukture.
"S obzirom da je letnja sezona uveliko u toku i da se na beogradskom aerodromu dnevno obavi veliki broj letova, očekujemo da francuska kompanija ’Vansi’, kao koncesionar, ozbiljnije pristupi reševanju ovakvih problema, koji se dešavaju dva puta u dva dana, u interesu putnika“, istakla je Ječmenica.
Ona je podsetila da je i prošle letnje sezone zbog neodgovornog pristupa koncesionara bilo problema na beogradskom aerodromu. Ječmenica je rekla da je posle uvođenja novog zemaljskog operatera britanske kompanije Menzis, na inicijativu ministra Gorana Vesića, ovog leta aerodrom Nikola Teska radio normalno i da skoro da nije bilo problema sa čekiranjem putnika i otpremom prtljaga.
"Do pre dva dana i problema koji su se pojavili sa IT sistemom, ovoga leta, nije bilo problema u funkcionisanju aerodroma 'Nikola Tesla'. Zato problem sa IT sistemom mora odmah da se reši", naglasila je Ječmenica.
Dodala je da kompanija "Vansi" ima svoje obaveze prema ugovoru o koncesiji i da Ministarstvo građevinarstva, saobraćaja i infrastrukture očekuje da svoje usluge ispunjavaju redovno, kako se ne bi remetio avio-saobraćaj.
Tehničko osoblje beogradskog aerodroma otklonilo je kvar zbog kog je danas oko 14.45 sati došlo do iznenadnog ponovnog prekida u radu softvera za pristup sistemu za čekiranje putnika.
Tehničko osoblje aktivno radi sa provajderom usluge na utvrđivanju uzroka problema, saopštio je beogradski aerodrom. Kako je navedeno, ovaj privremeni prekid uzrokovao je usporavanje procesa prijave na let na pojedinim šalterima, ali u ovom trenutku ne očekuje se značajniji uticaj na planirani red letenja.
Sve nadležne službe na aerodromu sarađuju kako bi se minimizovao uticaj ove situacije na komfor putnika.
Beogradski aerodrom izvinjava se putnicima koji su pogođeni ovom situacijom i poziva ih da status svojih letova provere na sajtu aerodroma i u odabranim avio kompanijama.
Usled ponovnog kvara IT sistema beogradskog aerodroma, danas u popodnevnim i večernjim časovima može doći do stvaranja većih gužvi na šalterima za prijavu na let.
Kako navode iz Er Srbije, kao posledica toga, u večernjem talasu može doći do značajnijih kašnjenja letova avio-kompanija koje poleću sa beogradskog aerodroma, uključujući i Er Srbiju.
U slučaju da kvar tokom dužeg vremena ne bude saniran, prijava na let će se obavljati manuelnim putem, što će dodatno usporiti čitav proces.
Kako objašnjavaju, usporavanje procesa može dovesti do potencijalnih pomeranja aerodromskih slotova od strane evropske kontrole letenja i daljih posledičnih odstupanja od planiranog reda letenja, isticanja radnog vremena posade, kao i isticanja radnog vremena pojedinih aerodroma.
3. novembar 17:20
3. novembar 15:54
3. novembar 15:11
3. novembar 15:01
3. novembar 09:24
3. novembar 09:00
2. novembar 22:10
2. novembar 19:47
2. novembar 19:09
3. novembar 15:51
3. novembar 12:16
3. novembar 11:50
3. novembar 17:20
3. novembar 12:05
3. novembar 11:25
3. novembar 08:20
3. novembar 07:40
3. novembar 15:30
3. novembar 13:37
3. novembar 11:10