Vučević: Prihvatiću Vesićevu ostavku, nemam dilemu da subjektivno nije kriv
5. novembar 07:17
30. novembar 2023 23:56
podeli vest
BEOGRAD - Kandidat za gradonačelnika Beograda sa izborne liste "Aleksandar Vučić - Beograd ne sme da stane" izjavio je večeras da je on, za vreme svog gradonačelničkog mandata, udario u samo jezgro problema javnog prevoza Beograda, koji je od 2011. godine prešao potpuno pod kontrolu privatnika - naplata, kontrola, monitoring i ceo sistem javnog prevoza.
"Znamo šta se desilo otkada je Bus Plus preuzeo prevoz, uvedeni su validatori, krenuo je ulazak na prednja, izlazak na zadnja vrata, poskupele su karte, ljudi su bili nezadovoljni", rekao je Šapić u emisiji "Reč na reč" na RTS-u.
On je rekao da je tačno da se nije dovoljno ulagalo u obnavljanje voznog parka, ali je podsetio da je do 2012. kupljeno je 20 tramvaja, i 80 trolejbusa koji, kako je rekao, skoro nijedan dan nisu bili u upotrebi zbog lošeg kvaliteta.
"Ja sam kupio 75 autobusa. Oni su plaćeni tokom mandata kada sam ja postao gradonačelnik, iako su naručeni ranije. 2019. godine je kupljeno 200 autobusa, 100 autobusa je plaćeno od avgusta prošle godine. Upravo radimo na pripremanju javne nabavke za kupovinu novih 300 autobusa. I oni neće stići sutra, već za nekoliko meseci, kada prođu sve procedure. Naručićemo 50 novih tramvaja i ući ćemo takođe u nabavku trolejbusa. Morate da znate da su trolejbusi izuzetno skupi i tu sada mi merimo da li nam se više isplati da kupimo tri autobusa ili da kupimo jedan trolejbus", naveo je Šapić.
Dodao je da je u oktobru prodato milion i po karata za javni prevoz, za razliku od oktobra prošle godine kad je prodato 830.000 karata.
Šapić je rekao da je još kao predsednik opštine Novi Beograd vodio izuzetno odgovornu socijalnu politiku i da je, kako je rekao, uveo socijalne mere kakve nisu viđene poslednjih 30 godina.
"Jedna od njih je i pojeftinjenje karata za javni prevoz. Potpuna kontrola para i sredstava koji su duže išli kroz bus plus. I danas imamo upravo sistem koji je duplo jeftiniji, daleko više efikasniji. Pogledajte samo na stanicama, za samo 7-8 dana će se pojaviti informativne table kakve su do juče postojale samo na aerodromima. Gde ćete imati na svakoj stanici kao u najvećim i najboljim evropskim gradovima informaciju kad stiže autobus, za koliko minuta", rekao je Šapić.
On je naglasio da grad prvi put ima potpunu kontrolu nad prevozom, da privatnicima ranije nisu pisane kazne i da se po prvi put postavljaju striktni uslovi za potpisivanje novih ugovora sa privatnicima.
"Ne mogu da imaju više stare autobuse. Izvlačimo nešto što je uništavano 30 godina, a što je zakucano 2011. sa Bus Plusom", rekao je Šapić.
Dodao je da je grad krenuo sa najmodernijim sistemom i najjednostavnijim naplatom SMS-om i da mnogi gradovi iz Evrope žele da počnu da ga primenjuju.
"Krenuli smo sa odvajanjem značajnih sredstava da u sledeće dve godine transformišemo potpuno naš vozni park da bude ekološki", naglasio je Šapić.
Što se tiče metroa, Šapić je podsetio da je ranije najavljivano da će biti završen do 2011. a da nije bio ni započet, da je sada prvi put postao realnost.
"Prvi put se vide jasni obrisi onoga što se radi i prvi put možemo da kažemo da će metro i prva i druga linija biti završeni 2028. i 2030. godine", naglasio je Šapić.
Govoreći o infrastrukturi, Šapić je rekao da je za vreme njegovog mandata započeto proširivanje mnogih ulica i bulevara.
"Mi smo proširili Višnjičku ulicu koja je bila rak rana Karaburme, Višnjičke banje i tog dela Palilule. Mi smo počeli u Novom Beogradu da odvajamo jednu posebnu traku za javni prevoz, tamo gde god ima prostora, proširićemo i bulevar Patrijarha Pavla, koji je ključni jer čekamo ga već 10 godina. Ja se zaista nadam da ćemo za koji mesec dobiti izvođače i početi", naveo je Šapić.
Govoreći o socijalnoj politici, rekao je da su za ovih godinu dana doneli više socijalnih mera nego u prethodnih 20-30 godina.
"Preko 100 miliona evra smo mi našli u budžetu da bismo vratili građanima kroz različite socijalne usluge. Od svih besplatnih socijalnih usluga, geronto domaćica, personalnih asistenata, preko besplatnih udžbenika, besplatnih vrtića, besplatnih karata za bazene tokom leta, duplo pojeftinjenje javnog prevoza, što je takođe jedna od socijalnih mera. Upravo se sada dele vaučeri", rekao je Šapić.
On je zaključio da se Beograd razvio poslednjih 10 godina više nego prethodnih 30, a kao najveće insfrastrukturne projekte izdvojio je regionalni vodovod Makiš-Mladenovac i magistralni toplodalekovod Obrenovac-Novi Beograd.
Nikola Nikodijević sa izborne liste "Ivica Dačić-premijer Srbije, Toma Fila gradonačelnik Beograda" izjavio je da je izgradnja Beogradskog metroa jedino što će kvalitetno rešiti pitanje saobraćaja u Beogradu.
"Ono što je činjenica je da je izgradnja metroa počela, da se trenutno radi depo na Makiškom polju. Kada bude gotov depo na Makiškom polju, zgrada koja će se baviti upravljanjem sistema, ja mislim da 2025. godine, prema našim planovima, treba da se krene i sa podzemnim radovima, s obzirom na to da će prva linija metroa imati 21 km, od toga će se 17 raditi u dubokom iskopu, samo 2 km u nadzemnom iskopu, potom imamo povezivanje i Petlovog brda na prvu liniju metroa, i to je način na koji ćemo kvalitetno rešiti pitanje saobraćaja u Beogradu", rekao je Nikodijević.
On je rekao da je poslednja nabavka od 100 autobusa bila pre godinu i po dana i da su oni uvedeni u saobraćaj.
"To su autobusi na gas, na ekološki prihvatljivija goriva. Ušteda za tih 100 autobusa na godišnjem nivou ići će gotovo milijardu u GSP samo zato što koristimo gas umesto benzina. Druga stvar, kada pričamo o elektroautobusima, nabavljeno je i 15 elektroautobusa koje voze eko linije u samom centru grada. Ono što je mnogo važnije jeste da smo mi vratili sistem BG voza u šinski sistem grada Beograda i imamo 40 polazaka na dnevnom nivou, gde povezujemo Lazarevac sa Beogradom, Mladenovac sa Beogradom i gde tim ljudima omogućavamo efikasniji i brži javni prevoz", naveo je Nikodijević.
Dodao je da nas u budućnosti čeka izgradnja nove linije BG voza, kojom će se spojiti Vukov spomenik i Zemun Polje, nacionalni stadion, aerodrom Beograd i opština Obrenovac, kako bismo sve rubne opštine povezali na šinski sistem i doveli ih lako do metroa.
Kandidat za gradonačelnika sa izborne liste "Srbija protiv nasilja" Vladimir Obradović rekao je da je Beograd saobraćajno u haosu, da su gužve na svakom koraku, autobusi se pale, a vozni park nije obnavljan jako dugo.
"Obnovićemo Beovoz dodatnim garniturama, gradićemo garaže, podzemne i nadzemne, i napravićemo liniju metroa koja povezuje ljude, a ne livade", rekao je Obradović.
Kandidat za gradonačelnika izborne liste "Nacionalno okupljanje -državotvorna snaga" Ratko Ristić rekao je da je potpuno jasno da kvalitet javnog prevoza u našem glavnom gradu nije zadovoljavajući.
"Prva mera bi, pored kupovine novih autobusa, tramvaja i trolejbusa, bila da se jednostavno poveća broj vozača, da se povećaju njihove plate, da se smanji odnos vozača, odnosno proizvodnih radnika, mehaničara i vozača, u odnosu na one koji sede po kancelarijama, jer to znači narušenu efikasnost", rekao je Ristić.
Dodao je da bi trebalo razmišljati o obnavljanju rečnog saobraćaja, kao i unapređenje kvaliteta rada Beovoza i intenziviranje projekta metroa.
On je istakao da je izgradnja postrojenja za prečišćavanje otpadnih voda za grad Beograd jedan od prioriteta.
4. novembar 13:37
4. novembar 13:30
4. novembar 13:04
5. novembar 05:00
4. novembar 21:34
4. novembar 20:06
4. novembar 19:44
4. novembar 14:58
4. novembar 14:29
4. novembar 14:01
4. novembar 14:19
4. novembar 12:53
31. oktobar 18:31