28. jun 2023 10:31

Kostadinović: Otvaranje obilaznice oko Beograda čekalo se više od 30 godina

Izvor: TANJUG

podeli vest

Kostadinović: Otvaranje obilaznice oko Beograda čekalo se više od 30 godina

Foto: Tanjug video

BEOGRAD - Izvršni direktor Sektora za investicije JP "Putevi Srbije" Aleksandar Kostadinović, rekao je da se otvaranje obilaznice oko Beograda čeka više od 30 godina i da to ima ogroman značaj za Grad Beograd i sve one u tranzitu kroz našu zemlju.

 

 

Kako ie naveo, radovi su nastavljeni 1999. godine, te je 2004. godine spojen deo obilaznice oko Beograda između Dobanovaca i deo Ostružnice.

Zatim su, dodaje, radovi nastavljeni 2008. kada je završen deo od Dobanovaca do Orlovače, a 2012. su radovi nastavljeni i završena je desna cev tunela Straževica - deo radova na sektoru A obilaznice od petlje Batajnica do Banovaca, pa je 2016. završen kompletan autoputski profil između Batajnice i Dobanovaca.

"To je sektor A, sektor B obuhvata sektore od petlje Dobanvoci do čvora Bubanj potok. Spajanjem ovih sektora A i B obilaznice mi smo spojili glavne putne pravce u Srbiji i tranzit koji prolazi iz Evrope ka Srbiji. Preko petlje u Batajnici povezali smo autoput Novi Sad, odnosno gore prema Mađarskoj. Petlja Dobanovci povezuje autoput sa Zagrebom i dalje ka Evropi. Imamo novu petlju - koja povezuje deo puta koji ide dalje, Južni Jadran ka Čačku. Imamo sam čvor Bubanj potok koji povezuje sa Nišom. Svi ljudi koji idu od severa ka jugu iz pravca Hrvatske i Mađarske mogu da produže ka Bugraskoj i Grčkoj", objasnio je Kostadinović.

Završetkom sektora 6 obilaznice oko Beograda, dodao je on, kompletiran je prsten i više nije potrebno da vozači idu autoputem kroz centar Beograda.

"Samim tim smanjiće se gužve u gradu, kao i zagađenje. Tu je i povećanje bezbednosti i smanjenje buke. Takođe tranzit će se povećati, smanjiti vreme putovanja. Obilaznica ima veliki značaj za Grad Beograd", rekao je Kostadinović.

Na pitanje koliko je sektor šest bio zahtevan, Kostadinović ističe da je to sektor na kome do sada nikada nije bilo radova i da je bilo zahtevno uradili tunel Beli potok dužine 360 metara.

"Zahtevno je bilo da uradimo tunel Beli potok, nije veliki 360 metara, međutim geološki uslovi i sam teren su bili u lošem stanju, imali smo klizište i dosta poteškoća. U međuvremenu smo, da bi osigurali deonicu budućeg autoputa, morali da prikupimo i te neke vode, ispuste, fekalne kolektore. Sanirali smo određena klizišta.Sve te radove morali smo da obavljamo pod saobraćajem što je bilo jako teško i za samog izvođača i organizaciju. Jako je veliki protok saobraćaja na samoj obilaznici, posebno kamiona i posebno kada dolazi letnja sezona. Veliki je priliv krajem juna do kraja avgusta, početak semptembra. Veliki priliv stranaca koji idu ka Turskoj i Grčkoj i bilo je izazovno za sve strane kao i veliki pritisak javnosti", rekao je Kostadinović.

Kostadinović je istakao da je u svim tunelima na obilaznici ugrađena najsavremenija oprema, od protiv-požarne zaštite, sistema za osvetljenje i ventilaciju ali kako u tunelu tako i duž obilaznice sistem koji će u trenutku nesreće, zastoja ili bilo koje vanredne situacije na putu o tome oabveštavati vozače.