25. april 2023 14:38

Selaković: Socijalna karta smanjila zloupotrebu sistema socijalne zaštite

Izvor: TANJUG

podeli vest

Selaković: Socijalna karta smanjila zloupotrebu sistema socijalne zaštite

Foto: TANJUG/SAVA RADOVANOVIĆ

BEOGRAD - Ministar za rad, zapošljavanje, boračka i socijalna pitanja Nikola Selaković izjavio je danas da je socijalna karta omogućila ozbiljno suzbijanje korupcije i zloupotrebu sistema socijalne zaštite.

"Gotovo 5.700 lica su od početka primene registra socijalna karta identifikovani kao umrli. U Nišu je bio slučaj čoveka koji je ostvarivao socijalna prava iz oblasti socijalne zaštite, koji je preminuo 2011. godine i tek kada je uspostavljen registar socijalnih karti utvrđeno je da je bezmalo 12 godina neko primao socijalnu pomoć, a lice kome je ta pomoć dodeljena nije bilo živo", rekao je Selaković u Skupštini Srbije.

Rekao je da je za to odgovoran sistem koji nije postojao i dodao i da su službenici u centrima za socijalni rad bili dužni da o tome vode računa.

"Naravno da će se od porodice tražiti da se vrati novac u budžet, a takvih slučajeva je bilo 5.700", rekao je Selaković i dodao da je sistem socijalna karta uspostavila država u prethodne dve godine.

Selaković je podsetio da se o socijalnoj karti u javnosti mnogo priča, ali malo ili gotovo ništa o tome što se govori je istina i podsetio je da je Narodna skupština već usvojila Zakon o socijalnoj karti.

"Prvo da razjasnimo, socijalna karta ne sadrži podatke o socijalno-ekonomskom statusu svih građana Srbije već samo onih građana koji su ostvarivali ili ostvaruju određena prava iz oblasti socijalne dečije I boračko-invalidske zaštite", rekao je Selaković.

Napomenuo je da socijalna karta nije softver na osnovama veštačke inteligencije koji nezavisno od ljudskog faktora odlučuje o nečijim pravima i dodao da je socijalna karta registar koji sabira baze podataka iz više državnih registara.

"Taj sistem omogućava neuporedivo efikasniji I delotvroniji I bolji rad centara za socijalni rad", naveo je Selaković.

Ukazao je da građani ne moraju da idu od šaltera do šaltera već da službenik može da dobije podatke o licu koje traži ostvarenje prava za manje od minuta.